Eindelijk weer een blogje

Het is bijna een jaar geleden dat ik mijn laatdte blogje heb geplaatst. Door alle problemen bij weblog en persoonlijke dingen zoals mijn slechte gezondheid hebben mij lange tijd tegen gehouden een blogje te plaatsen. Ik was gewoonweg te moe.

Nu, een jaar later heb ik weer een beetje puf om weer eens een blogje te maken, dus bij deze.

In februari is bij mij diabetes vastgesteld, en dat maakte een hoop dingen duidelijk, Ik dronk liters vocht op een dag, echt op het dwangmatige af, ik sliep met een beker thee in mijn handen en was zo vreselijk moe, dat ik de hele dag sliep. Ook mijn zicht werd slecht en ik dacht in eerste instantie aan een leesbril. Toen ook mijn urine eruitzag als zwarte thee, moest ik van Thom toch een met de huisarts bellen. Een paar dagen later heb ik dat gedaan. De huisarts kwam al snel langs, en de diagnose was snel gesteld, ik had een glucose waarde van 28! terwijl tussen de 4 en de 6 normaal is. Met gierende banden dus naar het ziekenhuis waar ze me toen een week gehouden hebben.  Inmiddels zijn we een paar maanden verder en nog steeds is mijn zicht erg slecht. Helaas heb ik daardoor ook een paar recensie klussen op een laag pitje moeten zetten. Lezen is nog steeds erg lastig en ook het tikken van dit blogje gaat moeilijk. Ook heb ik een paar maanden de mail van mijn werk voor BultersMekke niet kunnen doen, en moesten mijn collega’s dat overnemen. Nu gaat het weer wat beter sinds een week of 4 dus doe ik de mail weer zelf. De juiste dosis insuline blijft moeilijk. Ik ben slecht in te stellen omdat er altijd wel ergens een ontsteking rondwaart in mijn lijf. Mijn waardes zijn dus standaard te hoog, met alle gevolgen van dien. Sinds onze vakantie gebruik ik wat meer insuline en daardoor kan ik wel beter lezen, maar mijn waardes gaan niet omlaag, rara….

Maar goed, genoeg over diabetes. Ik ben een diabeet geworden en kom daar niet meer vanaf. Zou ik nu flink kunnen sportten en bewegen misschien wel, maar ik ben nog steeds bedlegerig. Mijn lichaam gaat langzaam achteruit, en met de gevolgen moeten we zien te leven.

Met Truffel gaat alles goed, en hij is inmiddels een volleerde hulphond. Hij is na Mellis mijn grote steun en toeverlaat. Sinds kort hebben we er ook een pup bij, Budha. Ook een golden pup. Thom gaat hem ook alle hulphonden trucjes leren, gewoon omdat het leuk is om te doen. Foto’s kunnen jullie terug vinden op Facebook.

Nou, al met al is dit best nog een lang blogje gweeest. Ik ga weer regelmatig bloggen en zal ook proberen weer eens wat blogjes te bezoeken. Ik zou het nog steeds erg leuk vinden als jullie een berichtje achter laten. Rest mij alleen nog Melody te bedanken voor haar geduldige uitleg van het nieuwe beheer van wordpress.

Hopelijk tot snel,

Astrid

 

1 reactie

Opgeslagen onder Persoonlijk 2

Een Reactie op “Eindelijk weer een blogje

  1. Altijd graag gedaan skattie, dat weet je onderhand na zovele jaren wel.

    Welkom terug dus en veel ‘nieuw’ blogplezier.

    Xxx

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

