Een ongewoon gesprek

Op het omslag staat onder de titel vermeld ‘De 2 wereldbestsellers in 1 band’. De originele werken verschenen respectievelijk in 1995 en 1997 en hadden een ongehoord succes. Het begon ermee dat de auteur in 1992 zijn ongenoegen wilde uiten over de levensomstandigheden waarin hij verkeerde. Hij deed dat door een brief aan God te schrijven. Zonder daarop bedacht te zijn, kreeg hij antwoord doordat de pen als vanzelf begon te bewegen. Dit resulteerde in deze en andere boeken. Op de vele vragen die hij stelt, krijgt hij uitvoerige antwoorden die gaan over goed en kwaad, het nut van het kwaad, over wereldeconomie en over de armoede op aarde, de verslechtering van het milieu en het vermogen van de mensheid daar oplossingen voor te bedenken. Opvallend is bijvoorbeeld de stellingname tegenover Hitler. Vooral zijn aanhangers worden als schuldigen gezien. Van wie die antwoorden ook mogen komen, ze getuigen wel van een grote realiteitszin en ze bevatten duidelijke boodschappen die lezers ertoe kunnen brengen hun leven te veranderen en ook de samenleving te beïnvloeden.

Zoals wel vaker lees ik weer eens meerdere boeken tegelijk. Over dit boek heb ik zo vreselijk veel gehoord en gelezen dat ik het maar eens heb laten komen van de bieb. Ik ben benieuwd.

3 reacties

Opgeslagen onder Boeken, wat lees ik

3 Reacties op “Een ongewoon gesprek

  1. Ik ben niet zo’n lezer
    Maar dat vertelde ik je al eerder
    De titel van dit boek is mij onbekend, dus ik ben benieuwd wat je er van vind
    Maar dat lezen we hier nog wel denk ik
    Fijne avond
    Grt voor kou en knuff voor Mellis
    Mariet

    Voorlopig even op http://www.kraaienveld.punt.nl.

  2. Kou moet natuurlijk jou zijn 🙂
    Knuffie Mariet.

  3. heb een paar boeken van deze schrijver in m,n kast staan en ik vind ze heel erg goed.je krijgt tóch weer een heel andere kijk op bepaalde dingen,waar ik me goed in kan vinden.
    ben benieuwd wat jij er van vind,laat je het horen?
    liefs van mij..

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

