Bijna weekend

Door onze fascinatie voor het bijzondere en het spectaculaire te laten vallen, zijn we in staat om het eenvoudige mysterie van het alledaagse te herkennen.

En zo is het weer vrijdag geworden. De huisarts heeft geprobeerd gisteren contact met een arts te krijgen ivm met de antisitolling, maar helaas, er was niemand bereikbaar dus hij probeert het vandaag weer. Nou vraag ik je, geen enkele internist aanwezig…….. Ik kom echt al jaren naar volle tevredenheid in dit ziekenhuis maar deze afdeling daar zien ze mij niet meer. Echter heeft boosmaken geen zin dus dat laat ik verder lekker aan de huisarts over. Ik hoef alleen nog maar te spuiten dus zou mijn antistolling redelijk stabiel laag moeten blijven zeiden ze, dus de trombose dienst komt niet meer. Das wel weer lekker want die kwamen achterlijk vroeg en daar zaten ook onbeschoftelingen tussen. Maar goed zo is de mensheid nu eenmaal.

Ik ga door met spuiten en we zien wel waar het schip standt.
Vandaag natuurlijk weer geen plannen. Gisteren dacht ik niets te doen ben ik toch weer druk geweest met mijn PGB administratie. Ik heb al 3x een verantwoording opgestuurd maar het zorgkantoor kan ze niet vinden. Ik maak altijd van alles wat de deur uit gaat kopietjes en nu net vergeten, zal je altijd zien. Uiteraard heb ik nu wel een kopietje gedraaid, dus als ze hem weer niet krijgen dan krijgen ze weer een nieuwe.

Hoe de dag vandaag gaat lopen weet ik niet. Thom belde net dat hij niet lekker was dus misschien is hij wel vroeg thuis, geen idee. Het weer is slecht hier, te slecht voor mij om er lekker met Mellis op uit te trekken in ieder geval dus dat is wel jammer. Maar het is niet anders. Ze voorspellen een mooi weekend dus hopelijk lukt het dan wel. Ik wens jullie allemaal een fijne dag!

wees niet bang je mag opnieuw beginnen. vastberaden, doelbewust, of aarzelend op de tast. houd je aan de regels, volg je eigen zinnen. laat de hand maar los of pak er juist een vast.

wees niet bang voor al te grote dromen. ga als je het zeker weet en als je aarzelt, wacht. hoe ijdel zijn de dingen die je je hebt voorgenomen. het mooiste overkomt je, het minste wordt bedacht.

wees niet bang voor wat ze van je vinden. wat weet je van een ander als je jezelf niet kent? verlies je oorsprong niet door je je snel te binden. het leven lijkt afwisselend maar zelfs de liefde went.

wees niet bang, je bent een van de velen. en tegelijk is er maar een als jij. dat betekent dat je vaak zult moeten delen. en soms zoelt moeten roepen; laat mij vrij.

Bron: Freek de Jonge

6 reacties

Opgeslagen onder Persoonlijk

6 Reacties op “Bijna weekend

  1. Annelies Steenbrink

    Alweer zo’n prachtige foto van Mellis, koninklijk! Het weerbericht voor het weekend is goed, dus dan kun je gaan genieten. Wim gaat zo het huisje leegmaken, we zijn benieuwd, je hoort ’t wel. Groetjes

  2. Die spuiten zijn ook veel prettiger Astrid. Ik heb ze ook liggen voor geval van nood. Of als ik moet stoppen met slikken. Ik wens je alvast een heel fijn weekend toe xus nel.

  3. hetty

    Hoi Astrid

    Het is ons ook al opgevallen dat er artsen zijn die niet kunnen communiceren, helaas. je zou het eigenlijk anders verwachten
    Het ligt dus niet aan jou.
    Ook jouw ervaring met het zorgkantoor is heel herkenbaar, tegenwoordig fax ik de boel maar want het komt gewoon niet aan via de post, misschien een tip
    Verder doe het dit weekend maar rustig aan en geniet er lekker van. Wij hebben weer een heftig weekend voor de boeg, rolstoelhockeydag in Rotterdam, dus weer de nodige kilometers.

    Groetjes Hetty

  4. Hallo lieverd,

    Ik hoop voor Thom dat hij niet de griep gaat krijgen…Rene heeft het ook nu en is vandaag voor het eerst zijn bed uit, voelt zich nog steeds rot maar gelukkig nu iets beter dan van de week.

    Rust nog maar lekker uit en maak je niet te druk, dikke kus van mij.

  5. Hopelijk gaat Thom niet ziek worden Astrid. Vreemd hoor dat er geen enkele internist aanwezig was in het ziekenhuis, dat begrijp ik echt niet.

    Wens je een heel fijn weekend Astrid.
    Liefs Sjoukje

    Groetjes Sjoukje

  6. lieve astrid, fijn dat je er rustig onder blijft en hopelijk wordt Thom niet ziek, wat ’n mooi gedicht van Freek de Jonge…..heb ’t goed vandaag, hier begint het ook nét te regenen en ’t waait hard…..liefs rietje

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

