De Kathedraal

Een tijdloos verhaal van hartstocht en idealisme, het verhaal van mannen en vrouwen wier leven in het teken staat van een kathedraal in wording. De plaats is Engeland in de 12e eeuw, een tijd van burgeroorlog, honger en godsdiensttwisten en voortdurende strijd om de troon. En een tijd waarin menselijke aspiraties tot in de hemel reiken. Wanneer meesterbouwer Tom met zijn hongerende gezin aanklopt bij abt Philip van het klooster van Kingsbridge, beschouwt Philip dit als een teken van de hemel. Philip en Tom koesteren dezelfde droom: de bouw van een kathedraal van eeuwige schoonheid. De verwezenlijking van die droom zal 40 jaar vergen. Spelingen van het lot en de natuur stagneren de bouw voortdurend. Bovendien hebben een ambitieuze bisschop, ten prooi aan goddeloze jaloezie en een gewetenloze edelman een pact gesloten om Philip ten val te brengen. Maar idealisme is even moeilijk uit te roeien als afgunst en steen voor steen in zweet gedrenkt, verrijst een schitterend bouwwwerk dat de eeuw

Ik ben benieuwd , dit is een hele dikke 1007 pagina’s dus dat zal wat minder snle gaan dan de vorige 😉

**** Tja, gisterenavond in begonnen en nu al uit. Het was een goed boek, in het begin een beetje vreemd ,maar erg goed, Het is een verhaal over verlies, over spijt en vergeving. Over die ene dag extra die iemand soms zou willen hebben…………. Gewoon lezen, erg mooi!

5 reacties

Opgeslagen onder Boeken, wat lees ik

5 Reacties op “De Kathedraal

  1. Hallo lieffie,

    Kom even langswippen om je een ….

  2. Ik ben dol op historische romans dus deze zal beslist in mijn smaak passen! Fijne dinsdag verder Astid xus Nel.

  3. Een fijne dag en doe rustig aan!

  4. Hoi Astrid, ja ze heb het heel leuk gedaan he? Wil het zelf ook ooit eens leren, als ik iets meer tijd heb. Fijne dag morgen. Liefs Corina

  5. Lekker zo’n dikke pil. Tenminste als het genoeg aanspreekt.
    Ik ben net begonnen in Joe Speedboot.
    Heb jij die al gelezen?

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

