Zonnige donderdag

Elke verandering doet pijn, ongeacht hoezeer je ernaar verlangt. Maar alleen als wij een streep onder een leven zetten, kunnen we aan een nieuw leven beginnen. Eigenlijk zeg ik nooit zoveel over de spreuk van de dag en laat ik de gedachte erover aan de lezers zelf. Vandaag wil ik er wel wat over zeggen. Ook voor mij is er een nieuw leven begonnen toen ik ziek werd. In diezelfde tijd leerde ik Thom kennen. Dus door omstandigheden woonden wij heel snel samen omdat ik niet meer kon lopen. Ik ben nooit meer weggegaan en dit jaar zijn we al weer 8 jaar getrouwd. Niet alleen in dat opzicht een nieuw leven maar ook het een plekje geven van mijn EDS was en is een nieuw leven op zichzelf.
Inmiddels kan ik zeggen dat ik het redelijk een plekje heb kunnen geven. Maar telkens als ik dat denk of hoop dan gebeurd er weer iets waardoor ik denk, nee ik heb het nog geen plek kunnen geven. Ik heb leren leven met het op bed liggen, ik heb leren leven met mijn beperkte communicatie, ik heb leren leven met het dingen moet opgeven omdat ze niet meer gaan. Allemaal nieuwe levens op zichzelf.
De ene dag kan ik er beter mee omgaan dan de andere. Zoals bijvoorbeeld afgelopen zondag dat er maar 1 roldtoelplek in een theather is. Dan denk je eindelijk “ok ik ga” ongeacht wat het je de volgende dag brengt omdat je weet dat je die avond plezier hebt en daar alles om draait. Om weer eens een avond samen uit. Dat wordt dan dwars gezeten door 1 plek in het theater. Ja ik kan dan dan boos en verdrietig worden, menselijk.
Iedereen zegt altijd dat ik overal zo goed mee omga en zo’n sterke vrouw ben, nou lieve loggers, das echt niet altijd zo hoor, ik ben en blijf een mens.
Soms zet ik een streep door het ene leven en begin aan een nieuw leven, meestal betekent dat in mijn geval dat ik weer iets heb moeten opgeven en het een plekje moet geven. Zo heeft iedereen in dit leven meerdere levens waarmee hij/zij moet leren leven…………

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Rompslomp

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

