Nog een boek………

Eilanden zijn we, in een zee van ruimte. Soms drijven we uiteen, soms raken we elkaar.

Vandaag is er eindelijk een boek gekomen wat ik al lange tijd gelden bij de bieb had besteld. Het boek gaat over Euthenasie en de verhalen van nabestaanden. IK heb nog geen plannen in die richting maar de desbetreffende papieren zijn al wel klaar. Een mens kan niet weten wat er in zijn leven gebeurd en als er iets is dat ik niet wil is bijvoorbeeld na een auto ongeluk als een kasplantje verder moeten leven.
Uiteraard is dit mijn mining en dus ook erg persoonlijk. Ik realiseer me dat dit voor sommige mensen anders is dan voor mij. Maar dat geeft niet, dat mag, en daar mag ook best over gepraat worden.
Gisteren zijn we dus even bij mijn oma geweest en als je dat ziet liggen is het echt in en in triest. Dan zou ik voor mijn oma, van wie ik heel veel hou, toch wensen dat ze niet meer lang op deze manier hoeft te leven. Waar begint ondraagelijk leiden en waar niet. Waar ligt die grens en wie is een arts om te bepalen waar die grens voor iemand ligt?
Belangrijke onderwerpen die mij bezig houden in het leven. Ik ben dus ook erg benieuwd wat dit boek me gaat brengen en dat ga ik dus ook als eerste lezen en de rest moet dus even wachten.

Nog even over onze nieuwe bus waarmee we gisteren naar oma zijn gereden. We hebben een verlengde VW transporter gekocht. Op de voorstoel kan ik heel erg slecht zitten, dus totdat de nodige aanpassingen zijn gedaan neemt Assie de bank om op te liggen. Gevolgen van de stoel, vreselijke pijn in mijn rug. Maar dit gaat goedkomen,maar kost even tijd. Verder rijdt hij heerlijk en is helemaal niet stug en dat komt dan weer door de lange wielbasis. Een superbus dus helemaal als hij klaar is!

Allemaal een fijne dag………

7 reacties

Opgeslagen onder Persoonlijk

7 Reacties op “Nog een boek………

  1. hai astrid, ik heb ook zo’n boek liggen, had ik gezien op De Wandeling, het heet: Mantelmeeuw van Therese van Altena-Laurant, haar man was ongeneeslijk ziek…..misschien heb je die uitzending ook gezien? ik ben er nog niet in begonnen……moet er aan toe zijn…….fijn weekend hé? liefs rietje

  2. Ik hoop dat je de verjaardag van Thom kan vieren zonder al te veel pijn!

    Liefs Kon

  3. Heej Astrid,
    Ja idd “heftig”logje…waar we al over hadden gepraat samen. Dapper zoals jij je keuzes hebt gemaakt…Zelf kies ik voor andere dingen en dat weten we van elkaar. Ik bewonder jou om wie je bent en hoe je in het leven staat. Wens je een heel fijn en goed weekend toe.Liefs:Wilma.

  4. Jos van Bommel

    Ha die Astrid een fijne middag toegewenst vanuit een druilerig Rotterdam, ik had uit een eerder log begrepen dat jullie een Mercedes bus hadden aangeschaft of heb ik dat verkeerd begrepen?Daar was je volgens mij wel tevreden over. En ja je onderwerp is wel heftig vandaag, maar daarover moet iedereen maar zelf over nadenken. Vast van harte gefeliciteerd voor Thom morgen. Vriendelijke groeten van Jos en Jenny.(Over het huisje mail ik je nog)

  5. Toch is het wel verstandig stil te staan bij euthanasie. En je omgeving laten weten wat je wilt. Ziek of gezond, jong of oud. Ik hoop dat het niet nodig zal zijn Astrid.

  6. Heyhoi!

    Mooie bus zeg .. ik wens jullie veel rijplezier samen!!
    En verder alvast een gezellige zondag!

    groetjes Henrike

  7. Ik heb met mijn man ook een afspraak, als mij iets overkomt, wil ik niet leven als een kasplantje. Ik ben een groot voorstander van euthanasie, als het op een goede manier gebeurt. Iedereen zou onder begeleiding moeten kunnen beslissen over zijn/haar eigen leven (of dood). Maar het blijft een gevoelig onderwerp…

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

