Support…..of toch niet??

Het onderstaande bericht stond weer in de krant. Dit is niet nieuw, elke 2 jaar hetzelfde gezeur. Zou je denken dat de NS na 2 jaar alles geregeld heeft, nou dan heb je het mis. Lees en trek je conclusie uit onderstaande verhaal. Waarom zou je tenslotte als gehandicapte naar een gehandicapte beurs willen???

‘Gehandicaptenbeurs trekt te veel rolstoelers – NS moet nee verkopen’.

Vanaf aanstaande woensdag (t/m zaterdag) wordt in de Utrechtse Jaarbeurs de Support georganiseerd. Dit tweejaarlijkse evenement voor mensen met een lichamelijke beperking, chronisch zieken, hulpverleners en andere belangstellenden wordt naar verwachting bezocht door 25 duizend bezoekers, waarvan ongeveer de helft een lichamelijk handicap heeft. Een deel van de bezoekers is aangewezen op het openbaar vervoer, de trein. Om in en uit de trein te komen hebben rolstoelers een zogenoemde “brug” nodig en assistentie van een NS-medewerker. Normaal gesproken kun je dergelijke hulp tot drie uur voor aanvang van je treinreis aanvragen. Maar wie nu nog belt naar het Bureau Assistentieverlening van de NS, krijgt hoogstwaarschijnlijk nul op het rekest. Voor donderdag en vrijdag zitten bijna alle treinen van en naar Utrecht al vol met rolstoelgebruikers. Nou ja, vol………. dat is maar hoe je het bekijkt. Per trein kunnen meestal maximaal 2 rolstoelers worden vervoerd………. Vol, dus?! NS-woordvoerder John Krijgsman is ‘verbijsterd’. ,,Ik schaam me kapot. Dat is geheel tegen de regels van de NS in. Wij weigeren niemand die deze week naar de Support-beurs wil.” Tja, daar denken ze bij Bureau Assistentieverlening kennelijk anders over. (Bron: de Volkskrant)

10 reacties

Opgeslagen onder Nieuws

10 Reacties op “Support…..of toch niet??

  1. Dit is toch niet te geloven. Er is toch altijd plek in de trein? Wat een belachelijk gedoe. Of er nu 1 of 2 rolstoelen over die ‘brug’ rijden, hoe meer hoe beter toch?
    Gr 10

  2. Als dit echt gaat gebeuren, dat de NS mensen laat staan…. Dan vind ik dat we de NS maar eens moeten gaan boycotten! Maar jou lieve Astrid wens ik een hele fijne avond. En ja, ik geniet ook nog steeds van Toon.

  3. Dit is echt niet te geloven! Terecht dat die man zich schaamt! Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen… (of ze echt geen rolstoelers weigeren).
    Fijne woensdag.

  4. oei, heel terecht dat die man zich schaamt, ze weten het toch al lang van tevoren……succes op de beurs en geniet van deze leuke afleiding…..heb ’t goed, liefs rietje

  5. Nederland op zijn smalst weer eens! Bah! Fijne woensdag Astrid xus Nel.

  6. Helaas hebben wij nog steeds hele slechte ervaring met de NS.
    Zeker nu ze de assistentie over laten aan taxichauffeurs.
    Maar ik begreep van Moeke dat je ook naar de supportbeurs gaat.
    Dus zodoende kwam ik hier even neuzen.
    Wij gaan morgen.
    Groetjes en misschien zien we elkaar.

  7. Dat is ook wel erg ivm die beurs, ik kom ook maar met men eigen pers ass chauffeur met men eigen auto. Men hulphond zal ik niet meebrengen want tis meer dan 2u rijden (woon in lokeren Belgie) en plus dan nog zolang op die beurs rondslenteren, er zijn leukere dingen voor honden denk ik dan. Mss zie ik u daar? Alvast een leuke blog Take care Maggy

  8. En ik hoop dat jij,ondanks het ongelooflijk stomme gedrag van de NS, een topdag hebt gehad..
    Ik heb aan je gedacht vandaag hoor!
    Liefs Loes
    xxx

  9. Ik wens je heel veel succes toe tijdens de beurs Astrid xuss Nel.

  10. Hallo,

    Leuke en gezellige site ik vind het leuk om er op te komen.

    Succes ermee!

    Groeten van Chris, mijn site is http://www.tokochris.web-log.nl

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

