Eten, Bidden, Beminnen

Op haar dertigste heeft Elizabeth Gilbert alles wat een hoogopgeleide, ambitieuze westerse vrouw zich kan wensen: een aardige man, een heerlijk huis en een succesvolle carrière. Maar in plaats van gelukkig en tevreden te zijn wordt ze overspoeld door paniek, verdriet en verwarring. Er volgt een scheiding, een hevige depressie en een mislukte liefde. En dan besluit Elizabeth een radicale stap te nemen: ze zegt haar baan op en reist een jaar lang alleen de wereld rond. Ze bezoekt drie landen om verschillende aspecten van zichzelf tegen het licht te houden: Italië, waar de kunst van het genieten wordt hooggehouden; India, dat een bron van devotie en meditatie vormt en Indonesië, waar Elizabeth de balans zoekt tussen wereldse genoegens en spirituele diepgang. Daar wordt ze leerling van een oude, tandeloze medicijnman en loopt ze uiteindelijk haar grote liefde tegen het lijf.

Ik ben inmiddels al in dit boek begonnen en ik kan het moeilijk wegleggen moet ik zeggen. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat het een erg inspirerend boek is. Jullie horen het zodra het uit is.

****

Weer eens een heerlijke ouderwetse Stephen King. Ik heb de nieuwe ook liggen, maar die bewaar ik voor de vakantie. Ik kan niet wachten!!

2 reacties

Opgeslagen onder Boeken, wat lees ik

2 Reacties op “Eten, Bidden, Beminnen

  1. Goeiemorgen Astrid,
    Lijkt me een prachtig boek! Ben erg benieuwd naar wat je ervan vind…
    Gisteren ben ik met de kids op stap geweest. Straks ga ik op de koffie naar een vriendin. Nu ben ik zelf ( voor zover dat gaat) mij huis een beetje aan het opruimen. Weet niet of ik volgende week hulp krijg…. Ga denk ik toch maar eens info zoeken over een PGB. Wens je een fijne vrijdag toe. Liefs:Wilma.

  2. oh wat lijkt me dat ’n mooi boek, toevallig ga ik vandaag naar de bieb, zal kijken of ze ’t hebben…….liefs rietje

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

