Leef Nu

Het is weer maandag, het frisse begin van een nieuwe week. Ook is het vandaag bevrijdingsdag. 5 mei 2008. Bij ons thuis is bevrijdingsdag altijd een feestdag geweest. Het was natuurlijk al een feestdag, maar ook mijn broertje is jarig vandaag. Hij weet dus niet beter dat de vlag uithangt op zijn verjaardag. Broer(tje) van Harte!

Een dag als deze wijst ons er maar weer eens op hoe belangrijk het is om Vandaag te leven, en eigenlijk is vandaag nog te lang. Eigenlijk moet je NU leven, straks kan het over zijn…. Dit bedoel ik niet negatief hoor. Je weet dat je nu leeft en over een uur weet je dat niet. Mensen leven op de automatische piloot. Genieten doe je dat eigenlijk wel? Kan je genieten van een vogel in je tuin, een leuk gesprek via de mail, een onverwacht bezoekje van een vriendin, een telefoontje van een dierbaar iemand? Ik wel, ik geniet elk moment van de dag. Of ik nu bezig ben met mijn werk of Mellis aan het uitlaten ben, het maakt niet uit. Ik kan tegen mezelf zeggen dat ik alleen de dingen doe waarvan ik met volle teugen geniet op welke manier dan ook.

Kan jij dit ook tegen jezelf zeggen? Als je hierop NEE moet antwoorden, waardoor komt het dan? Als je weet waar aan het ligt zou je het misschien kunnen veranderen. Maar ach, misschien wil je het niet veranderen en ben je gelukkig op de manier waarop je leeft op dit momemt.
Mijn motto is in ieder geval "leef nu" en niet over een uur.

Nick en Simon hebben er een heel treffend lied over gemaakt. Ik moet zeggen dat deze 2 mannen mooie nummers maken met soms hele treffende dingen. Luister er eens naar zonder het gelijk te verooordelen…

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Rompslomp

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

