Heerlijk voor mensen en voor honden?

Laat je meedrijven met wat er gebeurt. Niet-doen, is het hoogste wat je kunt doen.

Gisteren middag ongeveer half 6. Ik ga met Mellis het bos in. Het is 1 van de weinige plekken waar er schaduw is hier aan de kust. Het is voor een hoop mensen schijnbaar etenstijd want het is rustig in het bos. Mellis loopt los en is aan het spelen met de eikels en takken die er liggen. Af en toe gaat hij enthousiast blaffend op een vogel af. Mellis geniet, ik ook.
Ik geniet van de rust. Het geluid van mijn banden op het bospad, de volgels die enthousast fluiten en kwetteren naar elkaar. Het onkruid staat in bloei en het is schitterend. Vele verschillende kleuren zie je om je heen. Ik kijk op naar een vliegtuig dat overvliegt, even verstoord hij de rust in het bos, maar dan daalt de stilte weer neer…..

Het is lekker in het bos. Niet te warm, een lekkere temperatuur voor Mellis. De zomer is in aantocht, dat voel en ruik je in alles. Voor mij is de warmte heerlijk, voor onze honden minder. Ik woon vlak bij het strand, met Mellis kom ik er in de zomer alleen in de avond, bij zonsondergang. Dan mag hij graag kuilen graven. Ook de Waterweg vermijden we overdag, geen doen en veel te warm. Als ik naar het strand ga dan laat ik Mellis thuis. Hulp en geleide honden mogen ook in de zomer op het Hoekse strand, hetzij aangelijnd. Ik hoop ze er echter weinig te zien de komende zomer. Het zand is te warm er is te weinig schaduw voor je hond. Neem een begleider mee en laat je hond thuis. Laat hem zeker niet achter in een te warme auto!
Ik heb genoten vanmiddag in het bos en Mellis ook. Pas de uitlaat tijden aan, en vermijd de volle zon met je hond. Denk aan het welzijn van je maatje.

Onderstaand nummer kreeg ik van een lieve vriend, die weet wat een meeuw voor mij betekent; luister er maar eens naar..
Bad Company met Seagull

Liefs Astrid en voor alle meelezende viervoeters een lebber van Mellis

9 reacties

Opgeslagen onder Persoonlijk

9 Reacties op “Heerlijk voor mensen en voor honden?

  1. Claudia

    He As…
    Fijn he dat warme weer,de pijn is een end minder,tenminste bij mij helpt het wel,Tja en je hebt hellemaal gelijk wat honden en zon betreft…
    Hierboven lig jij lekker in een hangmat,vraagje hoe kom je hier in?
    Ik heb het namelijk ook wel eens geprobeerd om in zo’n hangmat te komen,maar ik viel der aan de andere kant weer uit hi hi
    Maar het lijkt me zo lekker liggen…
    Meis geniet van het zonnetje…
    Dikke knuf Claudia

  2. Hoi, idd een mooi nummer! Goed gespeelt ook op de gitaar, en de tekst, ja daar kan ik me ook wel in vinden. Ik hoop dat veel mensen je stuk lezen over Honden en de warmte, maar al te veel mensen letten niet goed op, met dit weer en een dier is al gauw oververhit. Liefs:Wilma.

  3. wat fijn dat je zo kunt genieten van de “schijnbare” zo gewone dingen .. voor ons is het zo simpel, je pakt je hond en je gaat.. knap, dat je zo positief in het leven blijft staan, mede dankzij mellis, samen genieten dus..
    groeten van jansen

  4. Annelies Steenbrink

    Net terug van een wandeling mét zwemmen voor Emma. Voor een golden van 10 zwemt ze nog aardig en wordt daar helemaal blij van. En nu gaat het zonnescherm naar beneden zodat ze in de tuin kan opdrogen zonder felle zon. De vakantie voor Emma is al geboekt, we nemen onze honden nooit mee, die gaan naar een goeie kennel met aandacht voor de dieren. Dat maakt het thuiskomen ook weer leuk, het weerzien met je hond! Voor hulphonden ligt dat natuurlijk wat lastiger, maar zo te lezen genieten jullie ook! groetjes uit zonovergoten Rotterdam

  5. Wat woon je toch heerlijk in HvH. Het is zo’n geweldige badplaats met alles te vinden wat een mens wilt … Fijne donderdag Astrid xus Nel.

  6. hai As, jammergenoeg geen geluid, maar wat ’n mooi stukje schreef je vandaag en ’n prachtige foto van Mellis!!! fijne dag liefs rietje

  7. Heerlijk gewandeld dus in het bos. Wij gaan eigenlijk alleen buiten de zomer met Raja naar het strand (in de zomer mag het trouwens toch niet) maar onze Raja is bang voor zeewater, echt! Ze gaat nog niet eens met haar poten in de zee! Ik had even geen geduld om je liedje te beluisteren, ik ben als een trein even wat blogs aan het afgaan terwijl ik even vlucht voor de warmte. Doei!

  8. Dag meissie,
    Wat een prachtige foto van Mellis daar tussen het fluitekruid! Tobias zoekt ook de schaduw of de koude tegelvloer. Zelf geniet ik met volle teugen van dit heerlijke weer. Jouw liefde voor het strand en de duinen komen mij heel bekend voor, ik heb hetzelfde gevoel bij bos en heide. Maar de komende dagen zal ik zeker aan je denken op Texel. Wij doen het rustig aan en wensen jou hetzelfde,
    Kus Maaike & Tobias

  9. Fijn zonnig weekend
    Grt voor jou en knuff voor Mellis
    Mariet.

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

