Bloeiende Cactus

Toen wij vanmorgen wakker werden was het 1e dat ik zag, mijn bloeiende cactus. Dit plantje hebben we al jaren, en 1x per jaar bloeit ie. De bloemen leven maar 1 dag en ze zijn schitterend.

Ziet het er niet schitterend uit? Er zitten nog meer knoppen in dus die zullen van de week ook weer gaan bloeien. Daarna gaat dit plantje terug in het keukenraam en kan het weer verwaarloosd worden, want dat is het beste met deze plant. Zodra er pluizige bolletjes op komen dan gaat ie weer bloeien.

Wat we vandaag gaan doen is nog onduidelijk. Ik wilde even naar mijn oma, want haar arm is gebroken en ze moet dus weer geopereerd worden. Maar vanmorgen werd Thom wakker met een ontstoken oog en dat zit bijna dicht, das moeilijk autorijden dus. Ik weet nog een oud truukje van toen ik in Zwiterland woonde. Zet een boorelglaasje melk, met een korst van bruin brood erin op je oog. Het vuil van de ontsteking trekt dan in het brood en melk. Dalijk maar even proberen dus. Maar ik denk dat het er dus niet van gaat komen, het is tenslotte moeilijk autororijden met een ontstoken oog….

Het zal dus wel een luie Assie zondag worden. Ook goed. Lekker lezen, beetje computeren. We zien wel hoe de dag loopt. Vanavond ga ik een lekkere pasta Carbonara maken. Het enigste dat ik nog kan maken 😉 Ik wens jullie allemaal een fijne zondag

Liefs As

10 reacties

Opgeslagen onder Assiedag

10 Reacties op “Bloeiende Cactus

  1. Heej As, ik ben net klaar met mappen opruimen…al mijn papieren eens uitgezocht!! Pfff wat een bende! 2 mappen gedaan vanmorgen. Meteen mijn papierkliko vol…:D Maar ook weer ruimte voor andere dingen. Wat vervelend joh! een ontstoken oog, en net nu je naar oma toe wou gaan…Maar een Assie-dag, dat neem ik de rest van de dag dus ook…ga zo nog even heerlijk soep koken en dan verder luieren vandaag. Fijne zondag. Liefs:Wilma.

  2. lieve As, wat sneu dat Thom’s oog dichtzit…..ik ben benieuwd of dat Zwiterse trucje nog helpt…..en ’n Assiedagje is nooit weg! maar oma opzoeken was ook leuk geweest, vooral nu met haar gebroken arm…..gezellig dat je zelf kookt vanavond, eetsmakelijk, liefs rietje

  3. Hallo wijffie,

    Ach arme Thom (gniffel) ja sorry hoor ik zie het helemaal voor me zo’n knipoogende Thom…. waardeloos van Oma, tja op die leeftijd een breuk hebben is geen pretje, verder hoop ik dat alles snel beter gaat anders is Thom dadelijk ook een tijd in de ziektewet …….

    Ik wens jou en Thom nog een fijne zondag kus kus kus Marjan

  4. Ach arme Thom
    Kusje erop helpt miss ook wel
    Deed mijn moeder vroeger ook 🙂
    Beterschap Thom

    Grt voor jou As en een knuff voor Mellis.
    Mariet.

  5. Pia

    Ooooooooh mooi Astrid, zuinig op die cactus wezen ook al betekend het dat je hem moet verwaarlozen. Jammer dat je niet naar je oma kan, maar de beste wensen voor Thom. Lekker pasta mmmmmmmmmm, fijne zondag verder nog.

  6. Wat een prachtige bloemen heeft die cactus, van de éne kant zonde dat die bloemen maar één dag “hebben” maar van de andere kant maakt ze dat ook heel bijzonder!

    Jeeetje Astrid ik weet niet wat ik hier lees voor een onstoken oog!! Bruinbrood in melk????? Ik ken alleen maar uitgekookt water dus dat is wel ff heeeeel wat anders! Ben benieuwd of Thom het geprobeerd heeft en of het heeft geholpen!

    Het eten hebben jullie ondertussen vast wel op maar ik ben wel reuze benieuwd wat pasta Carbonara is. Plaats je wel eens recepten??????? Een tip voor een goede pasta is nooit weg!!

    Fijne avond,
    beuzeblaadje

  7. Hoi Astrid, omdat ik vanmiddag een drukke vergadering heb…kom ik je nu alvast een fijne maandag wensen. Liefs:Wilma.

  8. Mooi, die cactus! Fijne maandag.

  9. Ik kom je een fijne week wensen, ik heb weinig tijd deze week, veel werk en veel weg..

  10. Zeker mooi die cactus ! Hoop dat het trucje gewerkt heeft voor het oog van Thom ! Goede week !

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

