Gisteren

Gisteren zijn we even bij mijn oma geweest. Jee wat was die mager geworden zeg. Arm in het gips en veel pijn. Ze vond het erg leuk om ons te zien, maar ik krijg niet erg de inruk dat ze nog veel zin heeft. Het verpleeghuis waar ze zit is mooi hoor, bij elke afdeling mooie tuinen dat iedereen ook lekker buten kan zitten. Lieve verpleging, daar mankeert het niet aan. Maar omdat je zelf ziek bent kijk je misschien anders, maar het viel mij op dat ze slecht gekleed was, geen corset aan, vies gebit. Das echt niets voor mijn oma. Dat bleef altijd een dame. Das weg nu…. Vreselijk om te zien. Maar ja, de bezuinigingen in de zorg zijn goed te merken……

We zijn ook nog even een nieuwe wasmachine wezen kopen, want die van ons maakte zo’n herrie met centrifugeren dat het was alsof er een F16 overvloog. Hij was ook 14, dus geen overbodige luxe.

Wat wel overbodige luxe was, maar erg gezellig, was het eind van de middag gisteren. We zijn neergestort op het terras aan de haven bij ons in de Hoek en daar hebben we heerlijk een hapje gegeten. Heerlijk buiten gezeten en genoten van het eten en het mooie weer. Een heerlijke avond dus.

Vandaag staat er niets op de planning, ik zie wel wat er op het pad komt vandaag. Doe het rustig aan, het wordt een warme dag.

Liefs As

13 reacties

Opgeslagen onder Rompslomp

13 Reacties op “Gisteren

  1. Hoi As, ja daar kijk ik dus ook altijd naar…Naar is dat he! Ik kan er ook niet tegen!!Word er verdrietig en boos van…beide tegelijk…dit verdient niemand. Het hoort niet en mag niet…en toch gebeurd het.
    Fijn dat je daarna even naar het terras geweest bent, begrijp het volledig!! Liefs:Wilma.

  2. lieve As, ja zo sneu in de verzorgingshuizen, je zou soms als vrijwilligster die mensen gaan helpen met zichzelf “mooi” maken, vooral als de kinderen niet in de buurt wonen…als je wasmachine ’n geluid maakt als ’n F16, ben je wel aan ’n nieuwe toe! en knus dat je uit eten bent geweest, vooral lekker buiten…..geniet vandaag nog na en doe rustig aan met deze warmte…..liefs rietje

  3. ach wat vreselijk voor je oma
    De verzorging in verzorgingstehuizen laat idd te wensen over

    Onze wasmachine is deze maand 19 jaar oud en (even afkloppen) hij doet het nog prima:)

    fijne dag astrid

    Kuss Jans

  4. Pia

    Ooh Astrid dat van je oma, vreselijk. Je ziet het veel hoor, aan de buitenkant zijn die huizen allemaal koek en ei, maar als je goed kijkt…….het is beschamend hoe ze met onze ouderen om gaan. Volgens mij kunen er boeken vol over geschreven worden. En dat onder het mom van bezuinigingen, me hoela.
    Maar fijn dat de dag zo gezellig is geeindigd. Doe het vandaag rustig aan en misschien aan het einde een douche buiten in de regen ? Hahaha Fijne dag

  5. Wat zielig om je Oma dan zo terug te zien he, ik hoop niet dat het mij ook zo vergaat,
    Maar als je zulke dingen leest, zakt de moed je wel in de schoenen..
    Astrid doe jij maar rustig aan vandaag, ik blijf ook binnen hoor.

  6. Dat is het beste wat je vandaag doen kunt Astrid: “kalm aan”.
    Het is hier ondertussen onbenullig benauwd buiten, zal me benieuwen wat daar “op” komt.
    In het westen is het al aan het onweren dus…….er staat ons vast nog wel iets te wachten!
    Maar gelukkig hebben we daar zelf niets aan in de hand!!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  7. Hetty

    Hoi Astrid,

    ja de bezuinigingen in e zorg, mijn dochter wordt nog maar 3x per week gedoucht of ze nu vreselijk transpireert of gesport heeft maakt niet uit geweldig nederland op zijn smalst.

    Na een noodzakelijk boodschap ook nog even lekker ergens zitten eten, ik hoop dat je genoten hebt.

    Hetty

  8. Aquawoman

    Hoi As,

    Wat erg te horen dat ook je oma (last heeft) te maken heeft met bezuinigingen in de zorg.En zeker omdat je oma nogal netjes verzorgd was altijd. Van mij mag dat hele zooitje in de 1ste en 2de kamer is ziek worden en afhankelijk MOETEN zijn van hulp en zorg kijken of ze het dan nog zo doen als nu.

    Je hebt groot gelijk dat je gisteren de dag op een zeer leuke wijze hebt afgeslopen.

    Groetjes
    Aquawoman

  9. tja, die wasmachines zijn niet voor eeuwig hé, Astrid…
    En jezelf neervleien op een leuk terrasje is zalig!

    Groetjes,

    Billy

  10. Lijkt me vreselijk om iemand die je liefhebt zo te zien.
    Hier regent het nu en de warmte van vandaag is gelukkig weer verdwenen.
    Fijne dag, gr 10

  11. Hoi As. kom je vast een fijne donderdag wensen….Liefs:Wilma.

  12. Lijkt me vreselijk, om je oma zo te moeten zien….
    Grootgelijk, om heerlijk een terrasje te pikken!

    Fijne dag!
    Liefs Kon

  13. Verschrikkelijk, als je ziet dat je oma er zo “niet als oma” bij loopt.
    Fijn weekend.

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

