oma enzo

Nou met mijn oma gaat het niet goed. Ze ziet er erg slecht uit. Er is besloten dat ze niet meer naar huis kan en ze is verkast naar een kamertje voor zichtzelf. Ze had vieze nagelg, geen gebit in en haar haar was niet gekamd. Jee wat een deprimerende toestand. Ze lag in bed want is te zwak na de operatie en de bestralingen om meerdere keren per dag lang uit bed te zijn, zei de verpleging. Oma zegt ook bijna niets meer en als je het ergens over hebt heeft zei geen idee waarover. Ik weet het niet hoor. Als ik zo 91 moet worden dan pas ik voor en geef ik mijn beurt aan iemand anders.

Nadat we van oma zijn gekomen hebben we een heerlijke BigMac gehaald. Soms kan ik daar zo’n zin in hebben, dus we hebben heerlijk zitten genieten van allerlei vettigheden. Zalig 😉

Nog even overhet boodschappen doen met Mellis. Er kwamen wat vraagjes. Het is dus de bedoeling dat Mellis de dingen van de lage schappen gaat pakken. Ik ga dat aanwijzen met een zg targetstick (aanwijsstok) en zeg dat hij dat moet pakken. Moet niet te moeilijk voor hem zijn want hij pakt nu ook alles op. Het commando blijft dus hetzelfde, en de beloning de 1e tijd wat lekkerder. We hebben het thuis al geoefend met dingen oprapen. Hij moet dan oprapen wat ik aanwijs. Thuis gaf het geen problemen. Straks wil ik vast even aar de Appie om wat te oefenen. Gelukkig is dat nooit een probleem. De hogere schappen kan ik soms zelf bij omdat mijn stoel ruim een meter omhoog kan. Als het dan nog niet lukt omdat het te zwaar is of net te ver naar achter staat, tja dan moet ik het vragen. Maar goed, zo werkt dat trainen dus een beetje. Erg simpel denk ik.

Verder vandaag geen plannen. Dus ik wens jullie allemaal een fijne dag.

16 reacties

Opgeslagen onder Rompslomp

16 Reacties op “oma enzo

  1. Hallo Astrid,

    Wat erg van je Oma, nee zo oud worden is zeker niet leuk!
    Hopelijk kunnen ze haar toch nog een aangenaam leven geven, ze wordt nu in ieder geval wel verzorgd (als het goed is).
    Super dat je dit met Melis gaat proberen, en natuurlijk kan Melis dat, hij heeft het snel genoeg door. Succes voor straks.
    Dikke knuffel, en een fijne maandag.

    Liefs en groetjes,
    Gert-Jan en Wil

  2. Hej Astrid, wat een leuke site heb je! Heel leuk om te lezen wat jullie zoal beleven en wat een heerlijke levensenergie jij hebt! Veel succes met alles wat je doet! Natje xxx

  3. Dat zijn geen mooie berichten van je oma .. sterkte met dit alles Astrid!
    En hoe is het gegaan bij Appie? Had Mellis er zin in?

    Fijne maandag verder!
    Groetjes Henrike

    ps .. Joas vond het bloemetje van Mellis erg mooi

  4. hai astrid, wat sneu voo je oma, ze zal er zelf ook wel geen zin meer in hebben, dan is het wachten….kan me er iets bij voorstellen als je 91 bent en je niet lekker voelt….
    knsu dat je strakkies al gaat oefenen bij Appie en ik weet zeker dat het lukt met Mellis, vooral als je thuis al hebt geoefend, als je het goed bekijkt heeft zo’n hulphond eignelijk ’n veel leuker leven als gewone huishonden, hij dóet tenminste van alles! en vind ’t nog leuk ook! misschien ’n idee om sowieso honden te betrekken bij ’t huishouden……fijne dag vandaag, liefs rietje

  5. Misschien iets voor vanmiddag?
    De “oude” Rotterdam wordt vanmiddag rond 16:00 uur verwacht bij Hoek van Holland. Daarna wordt zij (zo’n prachtig gevormd schip moet wel vrouwelijk zijn) doorgesleept naar de Maashaven bij Katendrecht (t.o. de Euromast).
    Meer info:
    http://www.ad.nl/rotterdam/2498371/De_ss_Rotterdam_is_bijna_thuis.html

  6. Hoi Astrid, Triest van je oma…tja op zo oud te worden…Weet ook niet of ik daar nou op zit te wachten…Maar wij weten dat ik dat niet zal halen…;-))

    Super dat je met Mellis gaat oefenen. Top dat dat daar kan.

    En van zo’n “vette”bek kan ik ook soms heerlijk genieten.

    Liefs:Wilma.

  7. Wat triest, van je oma, daar moet je toch niet aan denken, dat je zo eindigt…
    Fantastisch, dat Mellis je gaat helpen bij AH. Maar als je ziet hoe vol ze die schappen proppen, dan lijkt het me wel moeilijk om bepaalde dingen te pakken. De blikken soep of worstjes staan echt tegen elkaar aan geplakt, je moet zelf al enorm uitkijken. Ben benieuwd hoe dat gaat…

  8. Pia

    Erg he in die huizen, zegt toch niks als iemand niet uit bed kan, die haren en die nagels kunnen zo ook gedaan worden. Nee geef mijn portie ook maar aan Fikkie als het zo moet. En een Mac voor de pep werkt altijd, trouwens al het eten, maar zo lekker vet……..mmmmmmm. He als jij een meter de lucht in kan is dat wel wat voor mij ook, kan ik ook bij die schappen komen en wat te denken met het gesop op het werk. Let wel trp is nergens te bekennen. Eigenlijk zou ik me moeten schamen om die uitspraak, doe het niet en je weet ondertussen wie het zegt toch ? Hoop ik. Fijne dag vandaag en Mellis gaat het vast lukken die is al getrained joh, maar goed dat je de onze niet hebt.

  9. Wat goed toch dat Mellis zo goed getraind is, hij is toch een grote vriend hé !
    Ik hoop dat het gauw beter gaat met je oma.
    Naar MacDonalds oid gaan wij hier nie zo vaak. Ik vind het heel duur.

    Fijne week.

  10. Pia

    Hahahaha doe er dan maar 1, waar kan ik hem bestellen. Nooit meer in de rij bij de Efteling. Die had ik al meer gehoord. Groetjess Pia

  11. Hoi Astrid, vervelend dat het niet lekker gaat met oma. Wat Mellis betreft die boft toch maar. Weer iets “nieuws” leren en dan lekkers toegestopt krijgen. Als ik hem was wist ik het wel. Af en toe een foutje maken, duurt het trainen lekker lang.
    O ja, niet aan Pia vertellen waar ze zo’n kar kan bestellen hoor. Straks wordt ze veel te lui. Oh Oh hoop dat ze dit niet leest.

    Groetjes.

  12. Pia

    Van je man moet je het hebben he Astrid. Maar zelf wel slechte ideeen hebben.

  13. Hoi As,

    kom je een fijne dag wensen, ik ben vandaag heerlijk shoppen.
    Liefs:

    Wilma.

  14. Het lijkt me heel erg, om je oma zo aan te treffen. Lijkt me leuk, om met Mellis zo te gaan trainen. Gaat hem vast lukken denk ik.

    Hele fijne dag vandaag As!
    Liefs Kon

  15. Leo

    Ik herinner mij ook de verloedering van de grootouders van vrouwlief. Precies twintig jaar geleden (..). Binnen zes weken na elkaar overleden. Opa was altijd een keurig verzorgde oude heer geweest, met (zelf kapper) heel fraai kort geknipt haar in slagen op zijn hoofd. Toen hij door zijn hoge leeftijd (90) ook de weg kwijt raakte en in een verzorgingshuis terechtkwam, raakte hij daar compleet verloren. Verwaarloosde snel, kreeg lang haar, en had smerige kleding aan. Men had ‘geen tijd’ op iedereen te letten stelde men toen. Daar is in twintig jaar tijd niets aan veranderd.

  16. @ Leo, daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het vreselijk om aan te moeten zien, maar je staat machteloos..

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

