Supertrots

Mijn dag kan niet meer stuk! Waarom niet? Ik zal het jullie vertellen.

Vanmorgen was ik met Mellis in de Appie. Ik wilde nog wat trainen. Maar jee wat was het druk zeg in die winkel niet gewoon meer. Maar goed, toch proberen. We reden de Appie in en bij Mellis ging fier zijn staart omhoog met een blik in zijn ogen "ik zal jullie eens even een poepie laten ruiken". Nou en dat heeft ie gedaan. Door zijn houding was ik ook erg gefocust dus het oefenen kon beginnen. Alle dingen die ik aanwees die pakte Mellis, de dingen die ik expres op de grond gooide pakte Mellis en zelfs de vleeswaren leverde geen problemen op. Ik was me er terdegen van bewust dat dat wel eens fout zou kunnen gaan met die vlees waren, maar goed, je moet ergens beginnen. Maar nee hoor, meneer taalde niet naar de vleeswaren en was gespitst op de brokjes die uit mijn jaszak kwamen. Helemaal gaaf zeg. Het bleek zelfs dat we gevolgd werden door een groepje mensen die vol verbazing keken naar wat Mellis en ik aan het doen waren. Ik had dat helemaal niet gemerkt. Pas toen ik richting kassa reed en de mensen mij aanspraken had ik het door. Nou mensen jullie geloven zeker wel dat ik supertrots ben op die hond van mij? Thuis gekomen heeft hij ook de boodschappen tas nog leeg gehaald en alles aangegeven, inclusief de vleeswaren.

Tjee, wat doet die Mellis dat goed zeg. Hij kon altijd nog best wel klieren in de Appie. Zeuren om zijn bal enzo. Maar nu helemaal niet.

Conclusie: Hij heeft zich al die tijd gewoon enorm verveelt in de Appie en hij wilde werken, bezig zijn. Nou dat kan ;)) Na de boodschappen uitpakken nog even mijn jas uit trekken en nu ligt Mellis met een welverdiende bullepees in de tuin. Mijn dag kan niet meer stuk!

Allemaal een fijn weekend.

20 reacties

Opgeslagen onder Rompslomp

20 Reacties op “Supertrots

  1. Wat heerlijk dat jullie allebei zo tevreden zijn. Wat een kanjer is Mellis toch!

  2. Lisette haalt me de woorden uit de mond! Wat een KANJER!! Daar mag me met recht trots op zijn! Een dikke knuffel voor hem. Liefs:Wilma.

  3. Supermega!

    Wanneer komt er ook zo’n filmpje van jullie op de website van B+S?

  4. Gefeliciteerd!!!

    Ja, ik merk dat bij Diesel ook dat ie gaat klieren in de winkels. Geef ik hem iets in de bek en dan is het een hele andere hond. Winkelen is een vreselijke activiteit als ze zich vervelen 😉

  5. @ Daphne, ik zal het er eens met mijn collega’s over hebben. Goed plan 😉

  6. Pia

    Geweldig joh dat hij het zo goed doet, hij moet zich inderdaad verveelt hebben. Is er ook een omgekeerde training voor die van mij. Die is zo lui, als je een bal gooit pakt hij hem, legt hem neer en piest er gewoon overheen. Hij heeft het nooit gedaan hahaha en ik maar spullen aanschaffen die hem actief maken. Hij heeft 1 favoriet voor 15 minuten een knuffeltje van Mac Donald errug he. Maar jij hebt reden om trots te zijn. En Mellis natuurlijk ook.

  7. Wat een geweldige hond is die Mellis toch! Kan me voorstellen dat je trots op hem bent. Geef hem maar een dikke knuffel van miss Marple. En ik wens je nog een fijn weekend.
    Groetjes Mar

  8. Annelies Steenbrink

    WAT EEN SUPERHOND !!! wat zul je genoten hebben. Meneer heeft zich dus gewoon verveeld, hoogbegaafd hondje ;-)) fijn joh!
    groetjes en jullie ook fijn weekend..

  9. ooooo kan me voorstellen dat je trots op hem bent joh;) wat super allemaal zeg,wéér een stukje overwonnen he.
    geniet nog en óók van je weekeind,liefs voor jou en een lieve aai voor mellis..;)

  10. Fantastisch Astrid. Heel apart dat je er zo achter moet komen dat Mellis zich eigenlijk gewoon verveelde. Dus als tie weer aan het klieren slaat gewoon een karweitje voor ‘m verzinnen!

  11. mooi een fijne dag voor jullie allebei.
    super!

  12. Wow wat goed!
    Mellis verveelde zich waarschijnlijk echt! Dat probleem is nu helemaal opgelost.
    Fijn weekend, gr 10

  13. Wauwwww wat doet Mellis dit goed zeg, dat hij van de vleeswaren af kan blijven, ongelofelijk.
    Jullie moeten wel heelveel vertouwen in elkaar hebben, dat dit allemaal wil lukken.
    Geweldig!!!! geef hem een dikke knuffel van mij.
    Dit noem ik teamwork Super!!!!!!!!!!!
    Nog een fijn weekend gewenst meid.

  14. Ik heb even heel wat bij gelezen. Wat een hard gelag, dat je oma niet meer naar huis gaat. Lijkt me moeilijk voor jou, de familie…

    Enne, wat een kanjer is Mellis toch! Hij kan veel zeg!
    Gaaf, dan heb je wel een bullepees verdiend.
    Wens je een fijn restand van het weekend toe!

    Liefs Kon

  15. fantastisch dat het zo goed gaat, Astrid!
    Dat is alvast een hulp méér voor jou…

    Groetjes,

    Billy

  16. Wat geweldig dat een hond zoiets kan!! Ik heb het zelf nog nooit gezien, zo’n behulpzame hond maar had het wel graag eens gezien. Mijn hond zou eerder alles opeten. Geen goede keuze om hem mee te nemen naar de supermarkt.

  17. Leo

    Een ware topsporter dus…..en daar vaar je als baasje dus zeer wel bij…..Zou het ook lukken bij de Aldi of de Lidl? Dan doe je wel goedkoper boodschappen hoor……

  18. Wat geweldig zeg!
    Ik zou je ook achterna gelopen zijn om met open mond te kijken hoe hij dat toch allemaal doet:)

    Kuss Jans

  19. @ Leo, bij de Lidl liggen alle boodschappen te hoog. En bij Appie ligt het eigenmerk ES onderop, dus ik doe heel voordelig boodschappen 😉

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

