Zonnige Zondag

Het is weer zondagmiddag, bijna 18.00 uur. Vandaag toch niet naar de camping geweest. Ik had niet zoveel zin omdat ik te moe ben, en dat kwam goed uit want onze vrienden hadden geen zin in bezoek. Wat heerlijk dat je dat gewoon lekker tegen elkaar kunt zeggen zeg. Geen gedraai, gewoon zeggen dat je er ffies geen zin in  hebt. Wij zijn vanmiddag even bij mijn oma in het verpleeghuis geweest. Mens, wat wordt je daar verdrietig van zeg. Ze kan neits meer, ligt alleen maar op bed, praat bijna neit meer en gilt alleen maar "zuster!!!" Dan wil ze weer anders liggen, of ligt dr hoofd verkeerd. Vreselijk gewoon. Mijn andere oma, die 2 weken geleden een pacemaker heeft gekregen is ook even geweest, dus hadden we 2 vliegen in 1 klap. Mooi meegenomen dus. Ik blijf maar hopen dat het niet te lang meer duurt voor mijn oma, maar ja, dat is inmiddels ijdele hoop gebleken.

Verder hebben we vandaag niets gedaan en heb ik de kans gekregen om mijn batterijtje een beetje op te laden. Gelukkig maar, want gisteren was ik de uitputting nabij. Thom heeft het even van me over genomen zodat ik lekker kon blijven liggen. Dat had ik even nodig.

Morgen komen ze een nieuw matras brengen van de thuiszorg, een traagschuim matras, tegen doorliggen. Dat meot je eerst een half jaar op deze manier lenen voordat de AWBZ het vergoed. Dit om te kijken of het chrionisch is. Logisch ook wel want het zijn dure matrassen. Ik hoop dat ze niet te vroeg komen, anders is Shirley er nog niet. Dinsdag en donderdag zijn vergader dagen, en de rest van de week is het vrij rustig. We hebben ook geen wilde plannen en doen het lekker rustig aan. Thom is gisteren weer thuis gekomen met vreselijke hoofdpijn, maar dat is gelukkig ook weer bij getrokken.

Nou lieve mensen, wij gaan lekker eten. Allemaal een fijne avond.

17 reacties

Opgeslagen onder Rompslomp

17 Reacties op “Zonnige Zondag

  1. hopelijk bevalt het matras goed.ach die arme oma die niks meer kan.kan ze nog wel goed horen? een mooi boek voorlezen misschien? ach ik roep ook maar wat ik wens je een fijne zondagavond hoor dan Astrid

  2. ja af en toe gewoon eens nee zeggen en daarna lekker niets doen… heerlijk toch…???

  3. Pia

    Hopen dat je matras bevalt en dat het inderdaad geen lijdensweg wordt voor je oma. Ook wij hadden een rustig weekend, vandaag even meegeweest naar een trouwbeurs met de zoon en schoondochter en vanavond makkelijk gegeten; een prak zuurkool die over was.

  4. Ik hoop dat de nieuwe matras je toppie bevalt! En heel veel sterkte met je Oma.
    Lieve gr 10

  5. Volgens mij heb ik hier onderhand van alles gemist??? Ik zie dat je Donna in huis hebt????? En wat akelig te lezen hoe het je oma’s momenteel vergaat Astrid! En jij een beetje “op” en moe???

    Ik komt je toch even een hele goede
    nieuwe week wensen! Zelf wil ik er weer “tegen aan” en ben terug in weblogland!

    Welterusten,
    beuzeblaadje

  6. Volgens mij lig je heerlijk op die matras! Ik tenminste wel, alleen wij hebben er een dekmatras van. Maar genieten is het wel,minder drukpunten. Liefs Natje xxx

  7. Leo

    Ook al wil je steeds bewijzen dat je nog heel actief kunt zijn Astrid, het moet allemaal niet hoor. Je mag af en toe ook even rustig aan doen…..soms beneemt het mij de adem bij het lezen van die werkwens….

  8. @ Leo, ik hoef en wil me tegenover niemand bewijzen, dat doe ik al jaren niet meer. Ik doe alleen nog maar dingen die ik leuk vind en dat doe ik heel bewust. Mijn werk doe ik dus enkel en alleen omdat ik het erg leuk vind en er veel voldoening uithaal.

  9. Heej As,

    Tja…die verpleeghuizen…:-(((
    Zou zo even met je mee willen naar het strand.
    Hoop dat het matras wat voor je is.
    Wens Thom sterkte met zijn hoofdpijn, kan ook door de mist van gister komen, ik had er ook last van..( of misschien was het bij mij van de roofbouw van zaterdag…;-))))
    Liefs & knuffel voor Mellis en Donna.
    Wilma.

  10. Erg hoor, van je oma.
    Mijn zusje zweert bij zo’n matras, maar ze zijn idd peperduur.
    Ik zie dat je verzoek om te vertalen is verwijderd, dus het zal wel gelukt zijn. Had ik veel eerder aan kunnen denken eigenlijk, maar ja.
    Ik wens je een goeie week.

  11. Het is altijd heel verdrietig om een oud mens zo te zien lijden.
    Het matras zal jou zeker goed bevallen en dan maar hopen dat het vergoed wordt. Een rustige week dus voor jou.
    Geniet van vandaag.

  12. Ik kan me voorstellen dat het vreselijk is om je oma zo te zien:(

    Doe rustig aan meid!!

    Kuss Jans

  13. O die verpleeghuizen ..triest !
    ik hoop dat ze niet te vroeg voor je snufferd stonden met je matras …of ligt hij al ??
    maar bevallen zal hij zeker !!
    nu nog vergoeden , al die regels ook …
    meis maak er een fijne dag van …en een wat rustige week , kun je even bijtanken ..want druk is hij toch al met zo’n Donna erbij ;)))
    liefs Lenie en een pootje van Lotje ..

  14. Veel plezier van je nieuwe matras…en wat een slimmerd …die Donna ( je vorige log ) …Leuk gezicht een hond door een katteluikje …
    Fijne maandag
    Groetjes Sophia

  15. dag astrid,

    dat zijn nu niet bepaalde vrolijke berichten hé,
    ik hoop dat het je weer eens beter mag vergaan en dat je moeheid snel over is,
    groetjes
    klaproos

  16. Ik hoop dat je het een beetje(veel)kalm
    aan hebt gedaan vandaag? Fijn dat je me nog even weer hebt uitgelegd dat Donna jullie hulphond in opleiding is! Ik wens jullie heel veel succes met hem en alle zieken beterschap!!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  17. Niet prettig om te zien hoe iemand achteruit gaat. Het ergste nog vind ik dat in alle diciplines van de zorg te weinig geld gepompt wordt. Terwijl aan minder belangrijke zaken zoveel geld wordt verspild door de Haagse maffia.

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

