Even bijkletsen

Even een update van deze kant. Mijn oma wordt maandag gecremeerd. Ik kan het eigenlijk helemaal nog niet geloven dat ze er niet meer is. Oma is er altijd geweest, bijna 38 jaar lang is ze er altijd voor me geweest. Het is moeilijk om te geloven dat ze er niet meer is. Waarschijnlijk gaat dat maandag pas doordringen. Altijd heeft oma voor mij klaar gestaan. Het is zo gek. De afgelopen dagen trekt alles langs in mijn hoofd wat we altijd samen gedaan hebben, toen ook mijn opa er nog was. Avonden scrabbelen en kaarten. Rond etenstijd binnen wippen en opa een halve gehaktbal aftroggelen. Als dat soort dingen passeren de revue. Maandag is het dan definitief. In mijn hoofd definitief. Pff ik zie er tegenop, niet gewoon meer.

Maar goed, morgen gaan we naar Wit Licht van Marco Borsato en daar kijken we ook al maanden naar uit. We gaan er een fijne avond van maken. Gewoon lekker genieten van het moment.

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes en reacties op mijn vorige log. Geen idee wanneer er weer een nieuw logje staat of wanneer ik weer bij jullie langs kom, ik heb er even geen zin in……

Afscheid nemen bestaat niet….

28 reacties

Opgeslagen onder Persoonlijk 2

28 Reacties op “Even bijkletsen

  1. Hetty

    Het is heel begrijpelijk allemaal, neem er je tijd voor.

    Geniet maar lekker

  2. Hetty

    morgen bij Marco bedoel ik

  3. Het is ook wel een enorme “rollercoaster” aan emoties. Toch wens ik je enorm veel plezier bij Marco. Zing de longen maar uit je lijf. Wie weet lucht het op. x

  4. Heel veel sterkte meidje.
    Denk aan de goede herinneringen en koester die.

  5. Innige deelneming…

    Knuffels…

  6. Lieve As,
    met het heengaan van je oma, komt er veel boven neem ik aan. Het was niet zomaar een oma…maar een surrogaat mam voor je. Ze was de vrouw die er voor er je was als dat nodig was, waarbij je je verhaal kwijt kon en die je de liefde gaf die ieder mens (kind of volwassene) nodig heeft. Logisch dat je, ondanks dat je haar de dood zo gunde, verdrietig bent om een stuk van je leven te verliezen,dat zo belangrijk was voor je!
    Kom hier….dan geef ik je een dikke virtuele knuffel!
    xxx

  7. Gun het de tijd Astrid want het is nog onwezelijk snel om het al te plaatsen toch? Heel veel sterkte de komende dagen xus nel.

  8. Nee, Afscheid nemen bestaat niet, denk je daaraan maandag? Jouw opa en oma hebben prachtige herinneringen voor je gemaakt en die blijven altijd bij je! In ieder geval alvast heel veel sterkte maandag en mocht Marco morgenavond dit nummer zingen, dan zingt hij het ook een beetje voor je opa en oma…!

  9. Pia

    Astrid het lichamelijke deel van oma moet je maandag afscheid van nemen, maar haar geest en herinneringen zullen altijd bij je blijven. Probeer jij maar op te laden bij Marco ook al is alles dubbel nu. Sterkte hoor, in gedachte ben ik bij je maandag.

  10. Anoniem

    Heel veel sterkte de komende tijd.
    Bedankt voor je hartelijke welkom bij de loggersclub.
    Ik ben overal even aan het bijlezen maar kom zeker terug.
    tot laterzz

  11. Aqua

    Hoi Assie,

    Meis neem tijd voor je verdriet en kom terug op je site met een blog wanneer jij daar zin heb. Je website loopt niet weg dus denk eerst aan je zelf meid. Ik kan goed begrijpen dat je even geen zin hebt. Meid ik denk aan je!!

    Groetjes
    Aquawoman

  12. Moeilijk hoor Astrid…afscheid nemen …vooral van iemand waar je veel van houd
    Ik wens je heel veel sterkte

    Maar zaterdag heel veel plezier bij Marco want het is écht fantastisch !!Ik heb er van genoten .

    Wat liggen vreugde en verdriet dan dicht bij elkaar he
    Groetjes …maar er een fijn weekend van en sterkte voor maandag
    Groeten Sophia

  13. Wandaetc

    Meid hou je taai en weet dat ik aan je denk.

    Alsnog gecondoleerd en heel tegenstrijdig veel plezier bij Marco.

    Dikke kus,

    Wanda en een KISS van Lance

  14. Wat een prachtig lied he…!!
    en wat een heerlijk filmpje bij mij…mag je ff huilen..;-)))))
    Laat je morgen heerlijk gaan bij Marco!!
    Zing je helemaal leeg!!!!!!!!!
    Wat zal dat opluchten.

    Sterkte alvast voor maandag…
    Liefs en een dikke knuffel.
    Wilma.

  15. Mooi dat je zoveel dierbare en warme herinneringen aan je oma hebt, die moet je zo lang mogelijk proberen te koesteren.
    Ik wens jullie een fijne avond bij Marco Borsato en voor maandag alvast veel sterkte.

  16. Het is heel waardevol dat je zulke mooie herinneringen aan je oma en opa hebt, hier kan je later liefdevol op terugkijken.
    Ik wens je evengoed in deze moeilijke tijd heel veel plezier bij Marco en wens je heel veel sterkte alvast voor maandag.

    Liefs, Pien

  17. Lieve astrid, gecondoleerd met het verlies van je oma…. Ga toch genieten van het concert van Marco want het is fantastisch:)))Vorige week vrijdag was ik er met mijn nicht. Maandag veel sterkte bij de crematie…. xxx Betty

  18. Ans en Yvonne

    Lieve As en Thom
    Zo’n leeg gevoel ! Te weten dat oma niet meer leefd en er met je pet niet bij kunnen . De dood blijft een mysterie.Oma en opa leven in jou door , en door hen kan jij weer verder . al is ze er niet meer lijfelijk , ik ben ervan overtuigd dat oma bij je is , er weet dat ze , waar ze nu dan ook is , je kracht zal geven , en wellicht als je er om vraagt je zelfs laat weten , dát ze er is . Geen aqa qadabra , maar mijn eigen moeder is na 26 jaar nog steeds bij mij . Dat geeft straks ook heel veel troost . Maar nu is er het verdriet over het verlies/ het gemis en het los laten . Wij staan allemaal deze moeilijke dagen om jullie heen. Marco bezingt het straks voor je ! Wit licht ! Het komt allemaal weer samen! Wij wensen je ondanks heel veel verdriet nu ook een hele mooie warme avond. Ik hoop dat het je zal sterken !
    Een hele warme dikke knuffel , en eindig met worden van Brigitte Kaandorp : Als het koud is om je hart , en je weet niet wat er is , dan mag je komen .Als verdriet je overvalt met een brok in je keel en een knoop ij je maag … Als het koud is om je hart en je weet niet wat te doen … Kom dan bij mij !

  19. Min

    Wens je heel veel sterkte maandag.
    En zing gewoon maar mee met Marco..

  20. veel plezier bij Marco, Astrid!
    En nog veel sterkte bij het verwerken van Oma’s afwezigheid…

    Liefs,

    Billy

  21. Hallo Astrid,
    Wat een naar bericht zeg, dat je oma is overleden. Het is altijd moeilijk als iemand er niet meer is. Wij moeten ons konijntje Lucky vanaf afgelopen donderdag missen. Ze blijft altijd bij je in je hart, maar toch mis je haar.
    Sterkte gewenst!
    Geniet morgen toch van Marco Borsato! Afscheid nemen bestaat niet, een erg mooi nummer dat helemaal waar is.

    Liefs van Tanya

  22. Jos van Bommel

    Astrid denk morgen bij Marco met het lied Afscheid nemen bestaat niet, maar aan je oma.(en huilen mag)

  23. Op zulke momenten komen er altijd zoveel herinneringen naar boven. Dat zul je de komende tijd nog wel hebben hoor. Het is tenslotte niet zomaar iemand, het is je oma. Iemand die in je hart een plek heeft gevonden en altijd bij je blijft in je hart.

  24. Leo

    Neem je tijd even Astrid, dit hakt er vaak heel erg in hoor. En je leefde al aan de rand van wat je aankon. Ik wens je maandag a.s. heel veel sterkte. Hoop dat je de positieve zaken steeds weer zult kunnen benutten als je er even bij van de leg raakt…..want dat zal best vaak gaan gebeuren. Aan de andere kant, want je van je (groot)ouders hebt meegekregen raak je voorlopig niet meer kwijt hoor…

  25. Astrid ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Ik weet als geen ander wat het is een dierbare om te moeten missen. Het zal nog wel even duren voor je weer in de werkelijd terug komt en je werkelijk gaat realiseren dat je haar echt nooit meer zal zien, maar je hebt gelijk een crematie is wel een harde confrontatie waar je niet onderuit kan. het is het begin van de lange weg die je door moet in je verwerkings proces maar met wat jij hebt mee gemaakt kan jij ook dit aan! Des al niet te min zal het niet makkelijk zijn en mag je verdriet hebben en haar missen. Gelukkig heb je de warmte an je man en je hond dicht bij je en ik weet zeker dat je daar veel steun uit zal kunnen putten. Heel veel sterkte en liefs Sandra en kiss van Wopper en Tommy

  26. Sterkte vandaag Astrid!!

    Liefs Henrike

  27. Ik heb aan je gedacht vandaag en gehoopt dat het een beetje meeviel.
    Lieve groetjes 10

  28. Miranda

    Hoi Astrid,

    We zijn op vakantie geweest vorige week dus ik lees nu pas je log. Heel veel sterkte met het verlies van je oma.
    Knuffel,
    Miranda

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

