Budapest 3, Vissersbastion en Parlementsgebouw

We gaan verder naar het Vissersbastion. Ook hier rol ik tegen de ontoegankelijkheid aan en heb ik niet alles kunnen zien.

Stoepje! Afritjes kennen ze hier bijna niet

Photobucket

Op de middeleeuwse wallen van de burchtheuvel ligt het vissersbastion, een neoromaans vestingsysteem dat uit de 19de eeuw dateert.

Photobucket

De nauwe straatjes zijn heel erg mooi. Je kan zien dat alles erg oud is en het nodige heeft doorstaan.

Photobucket

Aan de overkant zie je het Parlementsgebouw. Het neogotische complex werd tussen 1884 en 1904 gebouwd aan de hand van de ontwerpen van Imre Steindl. Het bouwwerk heeft 691 vertrekken, de lengte is 268 m, de hoogte van de koepel bedraagt 96 m. De muurschilderingen van Károly Lotz en de beelden van György Kiss versieren het staatsietrappenhuis.

Photobucket

We zijn hier niet naar binnen geweest. Het lag ook aan de andere kant van het water. Maar de foto is er niet minder om en de rest mogen jullie erbij denken 😉

22 reacties

Opgeslagen onder Vakantie

22 Reacties op “Budapest 3, Vissersbastion en Parlementsgebouw

  1. echt elke keer dus t laagste stukje stoep zien te vinden!
    Mooie gebouwen en zo oud allemaal!

    Lieve Astrid,als ik t goed heb ga nu je bijna op terug reis?Veel sucses en ik wens jullie een fijne rit naar huis toe!

    Liefs Laura

  2. Toke

    Conclusie: liever wapperen in toe-, uit- en doorgankelijk NL dan dat lekkere zonnetje in Hongarije maar waar je alleen maar rondjes kan rijden op die ene stoep.
    xx Toke

  3. schitterende foto’s weer, Astrid!
    zit je reisje er bijna op dan?

    Ik wens je in elk geval een behouden terugreis!!!

    Groetjes,

    Billy

  4. Lieve Astrid,

    Ook deze fotoserie is prachtig.
    Liefs en spreek je snel weer.
    XxX
    Wilma.

  5. Leuk die foto’s ! Was zelf jaren geleden in Hongarije / Boedapest maar herken het zeker nog wel. Wat ik hierboven lees ga je nu snel weer naar huis, goed reis terug dan alvast !!

  6. Hoi hoi,

    De foto’s zijn weer top, en ook zeer goed te zien dat de toegankelijk in Hongarije ver te zoeken is, echt super balen dus………. nou voor nu geniet van je laatste dagen in Hongarijen en een veilige terugreis, ik spreek je van het weekend wel weer…………

    Dikke knuffels en een hele dikke kus Granny (SMAK)

  7. Ans en Yvonne

    Mooie foto’s As
    En àl die ramen die gelapt moeten worden van de kathedraal, jéétje .
    Op 1 foto nog nét Donnaatje te zien steerten door het oude straatje. Alleen die K…. stoepen, zitten je nieren al los ???
    Hé loievers . denk aan jullie !

  8. Ha lieverd,

    Aan je gezicht te zien, word je niet helemaal vrolijk van deze schitterende maar ontoegankelijke, hobbelige en bobbelige stad. De foto’s zijn er echter niet mnder mooi om. Volgende keer gewoon een andere bestemming. Nog een paar mooie dagen toegewenst.

  9. Prachtige foto’s. Daar zul nog vaak van kunne genieten als je weer thuis bent.
    Groetjes

  10. Pia

    Mooie foto’s weer Astrid en aan al de verhalen te horen is Nederland zo slecht niet in rolstoeltoegankelijkheid vergeleken met daar. Kan wel altijd beter natuurlijk

  11. Hetty

    Hoi Astrid,

    Als ik je gezicht zie lijkt het me dat je nog behoorlijk pijn hebt, sterkte voor de terugreis. Ik zal aan je denken

    Als ik al jouw foto’s herken ik toch weer een hoop en net wat ik al eens zei, als tiener keek ik toen niet naar de ontoegankelijkheid. We lopen hier wel eens te klagen, maar in die landen is het toch echt veel lastiger.
    Ik hoop toch echt dat je morgen op de terugreis kunt zeggen, het was toch een mooie reis geweest.
    je eigen bedje wacht in Hoek weer op jou

    Hetty

  12. Prachtige foto’s weer op deze log .. en op de vorige. Ik heb er echt weer even van genoten, net of ik er ook even bij was. Alleen jammer dat ze niet echt rolstoelvriendelijk zijn!

    Groetjes Henrike

  13. Jammer dat je niet alles kon zien.
    Hopelijk doen ze in de toekomst iets aan die toegankelijkheid.
    Fijne avond.
    Groetjes.

  14. Hoi Astrid,

    Je bent nu op weg naar huis…
    Zal blij zijn als ik hoor dat je weer thuis bent.
    Liefs:Wilma.

  15. Wat naar he dat alles zo rolstoel onvriendelijk is ….
    Maar je hebt wel weer hele mooie foto’s !!
    Nu de terugreis ?
    Sterkte….en kom weer heel thuis he
    Groetjes ….fijn weekend en tot tiks
    Sophia

  16. Ans en Yvonne

    Welkom thuis As en Thom , weer lekker jullie eigen bedje !
    Nu maar hopen dat je rolstoel snel arriveert !

  17. Off topic:

    sorry voor dit plakberichtje maar…

    Ik ben terug!

  18. Jeeetjemina wat ontzettend
    mooi Astrid!
    Prachtig gezicht dat vissersbastion.

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  19. Schitterend
    Goed weekend Astrid
    Grt voor jou en een knuff voor Mellis
    Mariet.

  20. Wat een leuk stadje met prachtige gebouwen! Jammer dat niet alles rolstoelvriendelijk was.
    Een fijn weekend gewenst,

    Groetjes van Tanya

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

