Wat uitleg

Over mijn mailtje van gisteren, de overpeinzing, heb ik veel opmerkingen en reacties gekregen. Ik ben niet depressief, integen deel.

Maar soms heb je van die dagen dat je het allemaal even te veel wordt en plaats je dingen die je aanspreken en aangrijpen. Sterfelijkheid is iets wat voor ons allemaal geldt maar niet iedereen denkt er over na. Ik wel. Het is een deel van mijn leven, van ieders leven. Soms weten mensen niet hoe daarop te reageren, en dat hoeft ook niet, dat mag….

Soms heb ik van die dagen waarop ik wel eens denk: Wat heb ik gedaan, en wat heb ik betkekent….. Maar ook dat is erg mensenlijk denk ik. Ja er gebeurt hier veel op medisch gebied en ja dan denk je daar wel eens over na, ik tenminste. Over anderen kan ik niet spreken. Het is nu eenmaal de realiteit zoals hij voor mijn is.

Maar lieve lezers, ik heb ook wel eens een downdag, en kan ook wel eens even niet de altijd vrolijke en positieve As zijn, ook ik ben maar een mens, en ok mij wordt het wel eens teveel…

Maar geen zorgen, dat komt allemaal wel weer goed…

17 reacties

Opgeslagen onder Rompslomp

17 Reacties op “Wat uitleg

  1. Min

    Tja zo’n overpeinzing als je gisteren had overkomt mij ook wel eens.
    Maar zo mooi heb ik het nog niet kunnen verwoorden.

  2. Inderdaad Astrid,ook ik heb wel eens een offday,denk dat t soms ook even gaar te zijn van alles wat er gebeurt.
    Je hebt t wel heel mooi geschreven en ik hoop dat t ook hielp om je offday een plekje te geven!!

    sterkte!!
    Liefs Laura

  3. Fijn dat je weer een logje hebt gemaakt! Logisch dat je ook wel eens een downdag hebt, wie niet en zeker in november..
    liefs uit stormachtig Rotterdam

  4. Hoi As. De zon kan ook niet altijd schijnen, zeker niet als je zo tobt met je gezondheid. Je hebt het mooi verwoord.
    Wat een storm vandaag he? De zee zal ook wel lekker ruw zijn. Ik wens je alvast een goed weekend.

  5. Leo

    Logische afwegingen hoor. Soms wordt je pijnlijk met jezelf en je eigen tekortkomingen geconfronteerd. Dat doet dan even pijn en zorgt voor enige zelfreflectie….Niks mismee, als je daarna maar weer het juiste pasd weet te vinden om verder te gaan, al was het maar om de mensen om je heen…

  6. Wij begrijpen elkaar.
    Liefs:Wilma.

  7. Juist Astrid dat wat je schrijft is zo vreselijk waar …En gek genoeg komt alles dan gewoon weer op zijn pootjes toch> ?Geniet lekker van je weeknd xuss Nel.

  8. Inderdaad…dit alles is heel begrijpelijk ….fijn dat je t even uitlegt

    Bij jullie ook zoveel wind ?
    Hoe is t met JOUW Boom ?
    Is ie al kaal ?
    Met deze wind gaat t wel hard he …die vallende bladeren
    Op t ogenblik schijnt hier de zon…..
    Fijne dag
    groeten Sophia

  9. Hoi wijffie,

    Tja de overpeinzing, er zijn mensen die dat niet nodig hebben, gelukkig voor hun zal ik maar zeggen, wij weten als geen ander dat het leven best wel uit rozen bestaat alleen dat de doorns er nog aan zitten dat zien de meeste niet.

    Ach aan alle ellende zal wel eens een einde komen, wanneer geen idee, maar ook al zitten we wel eens in een dip dan nog krabbelen we wel weer eruit toch???? Nou meid zet hem op, haha dan doe ik het ook…….. we komen er wel weer uit hoor.

    Heel fijn weekend (althans ik hoop het)

    Dikke kus Granny

  10. Pia

    Nou ik heb nooit zo’n dag joh hahahaha dus wel hoor. En wat ik gisteren al zei een mens doet zijn best en er zijn altijd wel mensen die je nooit zullen vergeten en waar jij wel wat voor betekend. Daar til ik dan weer helemaal niet aan, en dat het hele leven vergankelijk is……. waaaaaaah is maar goed anders zat de aardbol helemaal vol met van die hanglijken joh in plaats van hangjongeren. Maar als ik er niet meer ben, daar heb ik wel over nagedacht en ook wel wat dingen op papier gezet wat ik dan wil.

  11. lieve astrid, we hebben allemaal weleens van die die dagen…heel normaal, maar als je ziek denk je nog meer na en moet je genieten van elke “goede”dag….geleefd hebben we in ieder geval!
    liefs van mij

  12. het lijkt wel een logisch vervolg op mijn logje, Astrid
    Goed om af en toe ’s over die sterfelijkheid na te denken…

    Ik wens je alvast een vrolijke namiddag en avond toe!

    Groetjes,

    Billy

  13. oooo Lievelievelieve As

    Ik hoop dat je snel over je down dagje heen bent
    ik zou willen dat ik je op kon vrolijken!!!

    Kusssssss Jans

  14. Ja zo’n down dag kennen we allemaal toch wel, heeft iedereen toch wel eens last van ? Zolang het maar bij af en toe een dagje blijft niks aan het handje…Goed weekend alvast, hoop dat de wind je zorgen wegwaait !

  15. Hej As. Heb je de boeken van Stig Larsson al uit??? Hoe vond je ze? Ik kom je effe een fijn weekend wensen en wie weet zelfs met sneeuw.. Natje xxx

  16. Hetty

    Lieve Astrid.

    Ik denk dat jij een heel realistisch beeld van de situatie hebt, een downdag of periode is heel normaal hoor en zou ook gek zijn als je die niet zou hebben.
    Jij bent As en bent zoals je bent. Jij vindt de kracht om te vechten in wat jij daar voor nodig hebt.
    Ik zit zelf een beetje een downperiode en vecht er keihard tegen, ik ga er uit komen, zeker weten. Zo weet ik zeker dat jij uit je downdag komt. Als ik naar buiten kijk wordt ik best wel vrolijk, het ziet er best mooi uit als die sneeuw. Over een kleine 4 weken hopen we er midden in te zitten.

    Lieve As, voor nu nog een hele fijne zondag

  17. Lieve Astrid ik neem het je niet kwalijk
    hoor dat je ook “maar” een mens bent!
    Ook ik ken downdagen. Die krijgen we beslist om de mooie dagen des te meer te kunnen waarderen!

    Doeiii,
    beuzeblaadje

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

