Boeken en meer

PhotobucketAdemloos is niet alleen de toepasselijke titel van dit boek maar ook de manier waarop je het leest. Ademloos volg je de lijdensweg naar de dood van Ron, het levensmaatje van Kim. Zonder hem lijkt het leven alle aantrekkingskracht verloren te hebben. En het was al niet makkelijk, want Kim heeft dezelfde ziekte waar Ron aan sterft: Cystic Fibrosis, een rotziekte, die je letterlijk de adem beneemt, die je dagelijkse leven overheerst en waar je niet oud mee wordt. Ik ben gisteren avond in dit boek begonnen, en voordat ik bij pagina 20 was stonden de tranen in mijn ogen. OP pagina 64 moest ik echt stoppen van mezelf om te gaan slapen, maar ik had graag door gelezen. Sommige boeken grijpen je naar je strot en houden je bezig, dit is er zo 1. Vandaag heb ik geen tijd gehad om verder te lezen, maar vanavond gaat dat zeker gebeuren. Dit boek kwam tussendoor op mijn pad, en heeft er voor gezorgd, dat de spannende thriller uit de zijkolom, even moet wachten. Kortom, wat mij betreft is het een echte aanrader!Vandaag had ik mijn laatste vergadering van het jaar. De werkzaamheden van mijn vrijwilligerswerp zitten er voorlopig op tot januari. Vanmiddag ben ik op hondenjacht geweest voor een cursist, en ik denk dat dat heel erg goed geslaagd is. Volgende week ga ik kijken en kennismaken met de fokker. Ik heb er zin in.Verder lees je overal dat iedereen al flink in de kerst stemming is. Ik heb nog steeds niet veel met de kerst. Nooit gehad ook, ik moest altijd werken, en dat was een prima excuus om onder familie omstandigheden uit te komen. Maar ja, die tijd is geweest. Nu gaan we de dag voor kerst richting mijn schoonouders. Daar blijven we dan slapen. Op 1e kerstdag komen ook mijn schoonzus en zwager met de kids en gaan we gezellig gourmetten. De 2e dag rijden we op het gemak terug, en schuiven we aan bij onze vrienden in Rotterdam. Ook erg gezellig. Met oud en nieuw komen er vrienden uit HvH, en ook onze vrienden uit Rotterdam komen. Die blijven lekker pitten zodat we geen BOB over te prikken. Daat beloofd dus een gezellig uiteinde te worden.Wat zijn jullie plannen met de feestdagen?

15 reacties

Opgeslagen onder Boeken, wat lees ik

15 Reacties op “Boeken en meer

  1. Lijkt me idd een zeer aangrijpend boek…
    Wij gaan met de kerst met 16 personen naar Center Parcs. Leeftijden van 2 t/m 69 jaar, drie generaties dus. Met oud en nieuw blijven wij altijd thuis, omdat de jongens gaan “lopen”. (vuurwerk afsteken) Dus dan ben ik liever in de buurt voor het geval dat. Ik moet er nl niks van hebben van dat vuurwerk. Van mij mag het 2 januari zijn!
    Doei.

  2. lieve astrid,doe rustig aan met het boek meid, is erg emotioeneel allemaal, ik ga morgenvroeg beginnen met deel 2……ik ben 1e kerstdag lekker met mezelf en m’n boeken en tijdschriftren en 2e kerstdag ’n kerstwandeling van 10 km……….leesze…..knuf, liefs rietje

  3. Had al eerder hier gezegt dat ik geen lezer ben 🙂
    Echte plannen voor de kerst heben we nog niet, dus …..
    Goed weekend
    Grt en knuff Mariet.

  4. Klinkt als een heel heftig boek,zal t ook eens lezen als ik t voor handen kan krijgen!
    Ook hier is vakantie begonnen en 2 weken lekker rustig.
    Wij blijven thuis,gaan steengrillen/gourmetten en verder leuke films kijken en veel knuffelen met elkaar en de huisdieren;)
    Fijne dagen!!!

    Liefs Laura en de groeten van Arno

  5. Ken het boek niet, maar zal wel heel aangrijpend zijn denk ik.
    Jouw Kerst klinkt gezellig.
    Geniet er maar van.
    Fijn weekend.

  6. Ja ik heb Kim een paar keer op tv gezien
    Ik geloof graag dat dát boek je naar de strot vliegt
    Ik hoop rond de Kerstdagen ook weer heerlijk te kunnen lezen …ik heb er weer een paar liggen …’t komt er op t ogenblik niet van …en ik doe t zo graag …lezen …maar ja …
    Succes met je laatste vergadering…en vast een fijn weekend
    groeten Sophia

  7. Ja dan moet je emotioneekl bijtanken Astrid. Vanmiddag worden de dingen hier op papier gezet voor de Kerst.. menuutjes maiken enzo dus ..ik wens je alvast een heel fijn weekend toe xus nel.

  8. Ik zal de titel van het boek opschrijven, misschien dat een toerist het achterlaat in de tweedehands boekwinkel waar ik trouwe klant ben 😉 Wij hebben ook niets met de kerstdagen en die gaan hier dan ook volledig aan ons voorbij, gewoon een dag zoals al andere 😉 Veel succes met de ‘honden’jacht en een prettig weekend!

  9. Pia

    Ik had al gelezen dat Rietje er ook in verdronken is in dat boek. Met de feestdagen maak ik al jaren geen plannen meer. Heb een bloedhekel aan verplichtingen en helemaal aan de deur uit gaan. Oudjaarsavond is hier een drama met de poes (de hond vindt het allemaal best die doet zijn ogen wel dicht)Ze is zoooooooooo bang, zit in het eindstadium van haar leven, wordt mager, is de weg kwijt en ik……ik ben als de dood dat ik haar vermoord met het kalmeringsmiddel. Maar we zien wel in een week kan er nog veel gebeuren. Ik hoop het voor het oude dametje

  10. Klinkt als een erg mooi en aangrijpend boek.
    In de vakantie mag ik eindelijk weer beginnen aan een van de boeken die al weken klaarliggen.
    Fijne vrijdag en alvast een fijn weekend gewenst,

    Groetjes van Tanya

  11. Hoi As,
    Ooit kom ik weer aan lezen toe.
    wat wij met de feestdagen gaan doen?
    Genieten van de RUST!!!!!!!!
    en lekker wat eten thuis met het gezin & aanhang.
    verheug me er intens op.
    Liefs:Wilma.

  12. Klinkt als een aangrijpend boek. Veel lees plezier ermee. En je plannen voor de feestdagen klinken gezellig. Wij blijven liever thuis eerlijk gezegd.
    Fijne dagen

  13. Ans en Yvonne

    Hoi As !
    Ik mag werken met de kerst , eigenlijk al ervoor want ga dinsdag de nacht in .
    En morgen en overmorgen dag !
    Probeer met mijn collega’s er wat van te maken , wat zeker gaat lukken. Ans gaat 1e kerstdag naar haar broer. Een zusje van haar blijft slapen , want die woont te ver. Nou alles kan hier altijd , iedereen schuift maar aan .
    2e kerstdag kom ik iets eerder mijn bed uit om dan te koken.
    Dan mijn laatste nachtje en vrij tot in het nieuwe jaar .
    Maar komende week nog even bizzzy

  14. Hoihoi!

    Jullie plannen klinken gezellig zeg .. wij hebben minder spectaculaire plannen…eerste kerstdag zijn we lekker thuis. ’s Middags kerstviering van de zondagsschool, 2de kerstdag willen we met de kids naar Blijdorp en aansluiten eten bij de grote gele M .. oud en nieuw vieren we ook lekker thuis met de kids en nieuwjaarsdag willen we bij mijn ouders en schoonouders op bezoek .. dat wordt een dagje autorijden.
    Veel leesplezier in je boek!
    Groetjes Henrike

  15. is dat hetzelfde boek waar rietje het ook over had?
    inderdaad…sommige boeken kunnen je enorm pakken he,zo ben ik in “kind van de eeuwigheid”bezig…schitterend ook en kan ik je echt aanraden;)
    fijn weekeind met liefs van mij..;))

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

