Honden en ijspret

Het was natuurlijk gisteren middag schitterend winterweer. Ik had me dan ook dik ingepakt voor een rondje met de honden. Ik kwam de buuf tegen met haar Golden dus we liepen even samen op. De buuf ging op het ijs staan met haar hond, en riep Mellis en Donna.

Photobucket

Mellis wil wel, maar durft niet goed. Ook Donna komt kijken wat er aan de hand is.

Photobucket

Zullen we of zullen we niet denken ze, en jawel hoor, ze durven!!

Photobucket

Echt lang heeft het niet geduurd, want ze vonden het maar niets, dat glibberige koude spul, dat anders water is. Ik heb me echt rot gelachen, wat een angsthazen 😉
Ook nog 2 mooie winterplaatjes, waar ik maar geen genoeg van kan krijgen.

PhotobucketPhotobucket

Fijn weekend allemaal met een hoop ijspret. Geniet ervan zolang als het duurt!

11 reacties

Opgeslagen onder Rompslomp

11 Reacties op “Honden en ijspret

  1. goedemorgen astrid, wat lief die honden op het ijs…..kan me voorstellen dat ze ’t vreemd vinden…..en die plaatjes, inderdaad dit is echt geniten van de “kleine dingen”die zomaar nú op je pad komen! in vint ‘net ’n sprookje, vooral hier in Twente is alles wit…..’n heel knus weekend , de zon staat hier weer hoog aan de hemel, zo mooi…..liefs warme knuf rietje

  2. Met de vrolijke groeten van een andere schijtlijster!!! Tobias, de grote schaatshond….

  3. Ans en Yvonne

    De Helden ! Zie ze daar eens zo pedant achter elkaar aan lopen ! Whaha , maar evengoed toch heel dapper !
    Mooi vriesweer , goed voor de vitaminen, pak je wel goed in hoor , anders vries je aan je stoel vast. Ans is gisteren naar buiten geweest en nu in de lappenmand , niets meer gewend hè . Het wordt tijd dat daar verandering in gaat komen! Ze is niet meer ‘winterhard ! ‘Whahah
    Fijn weeekend van ons

  4. Pia

    Hier ook zo’n superdog, hij piest snel en draait weer even snel om als hij de kans krijgt. Tot de kant van de sloot, maar er op mooi niet. Fijn weekend Astrid, koop snowboots voor ze misschien wordt het dan leuk hahahah

  5. Hoi Astrid,
    Nou die van jou durfden tenminsten nog…ik was gisteren bij John kijken bij het schaatsen en daar was ook een hond…maar mooi dat ie er NIET op ging! Dus knap hoor.
    Fijn weekend.
    Liefs:Wilma.

  6. Ook mijn twee zwarte ‘helden’ vinden dat verdwenen water maar niets.
    Fijn weekend, gr 10

  7. Leuke serie, Astrid.
    Wat een geluk, dat je de buurvrouw tegenkwam, nu hebben de honden toch het gevoel van het ijs even ervaren. 🙂
    Gisteren was het bij ons een wat grijze en grauwe dag, maar vandaag was het heerlijk, zodat ik eindelijk een fotoserie van schaatspret in de buurt heb kunnen maken.
    Fijn weekend verder. Nog even een dagje genieten van de winter nu het nog kan!

  8. Prachtige plaatjes Astrid .. de natuur is echt bijzonder mooi nu .. genieten geblazen!!
    Fijne zondag verder!
    Groet Henrike

  9. Leo

    Ja Astrid, gisteren hier ook even gekeken bij al die schaatsers en onze Purdy durfde ook al het ijs niet op. Want ze vertrouwde de sterkte nog minder dan haar baasjes. Vandaag gaan we nog een keer, want even filmen en foto’s maken. Gisteren ook al gedaan, maar dat was eigenlijk onverwacht. Straks gepland…..
    Maak er maar een mooie dag van en houd wel rekening met de wind, die is vandaag schraal….

  10. Goedmiddag Astrid
    Ik wilde je mailen maar lukt niet..over de boekenleggers
    Mooie en prachtige natuur-foto’s mag ik hier zien..werkelijk mooi..ik kom niet buiten en zo geniet ik dus dubbel op van alle ijspret door het land..
    O.T mijn mail-adres staat in het logje over boekenleggers van de loggersclub..
    lieve groet Maria

  11. prachtige plaatjes, de mijne staan allemaal op flickr. Ik heb zo genoten van de natuur pracht. Wat was het geweldig en nu…. bah regen!

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

