Las Palmas – Het menu

We hadden geen idee wat we zouden eten, het enige wat we wisten, is dat het vis zou zijn. Spannend hoor, altijd leuk zo’n verassings menu. We zijn natuurlijk begonnen met een lekker wijntje, dat hoort er bij. De huiswijn, een lekkere witte Chardonnay kan ik zeker aanbevelen voor de liefhebbers die er nog gaan eten.

We beginnen met een stukje, op lage temperatuur gegaarde markeel. Daarbij een kerrie koekje en een soesje van king krab.

Photobucket

Daarna een tussengerechtje van een stukje op de huid gebakken kabeljauw, met een sausje van witte bonen, met gefrituurde schorseneren.

Photobucket

Het is een heerlijk begin en een absolute aanrader. Dit beloofd veel goeds voor de rest van het menu. Het is erg druk deze zaterdag, en de buzz in het restaurant is dan ook om van te genieten. Ik moest me soms weer even concentreren op het gesprek aan tafel. Gelukkig weten onze vrienden hoe ik hier van geniet, dus die deden er niet al te moeilijk over. Die genoten al weer van mijn gezicht. Jeetje, wat kan ik dit ongelooflijk missen op zijn tijd. Die kriebel die dit geeft zal ik waarschijnlijk nooit kwijt raken.

Ook het plafond van Las Palmas is een blik waard. Het is een grote wirwar van afzuig systemen en buizen. Toch past het in het geheel van de zaak, en is het eigenlijk nog best wel mooi om te zien.

Photobucket

Van de week gaan verder met de rest van het menu, zijn jullie er weer bij?

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Rompslomp

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

