Asya is bij zijn nieuwe baas

Het was de hoogste tijd voor Asya om naar Corrie te gaan. Hij is ruim 6 maanden en ik kon hem niet meer genoeg bieden. Asya vroeg duidelijk om meer uitdagingen en verveelde zich regelmatig. Door mijn werk en andere bezigheden konden wij hem dat niet meer bieden. Er was al enige tijd geleden afgesproken dat donderdag 14 mei de dag van de overdracht zou zijn.

Corrie had me al een paar keer gebeld en had duidelijk zin in een pup in huis. Ruim 6 weken heeft Corrie het zonder hulphond moeten doen, want haar oude steun en toeverlaat moest om medische redenen snel met pensioen. Dat was natuurlijk een schok, want eigenlijk was het de bedoeling dat Joppe, de oude hulphond, Asya in zou werken en de kneepjes van het hulphonden zou leren. Helaas mocht dit niet het geval zijn, dus nu moet Corrie het samen met Asya doen. Natuurlijk ook onder de deskundige begeleiding van Joop.

Rond 11 uur waren bij Corrie thuis, waar een groot welkoms comité al op ons zat te wachten. Familie, vrienden en buren waren aanwezig om Asya te bewonderen. Het was eerst tijd voor koffie na een lange rit, en de Asya en Mellis kregen zo even de kans om de nieuwe plek te besnuffelen. Tegen 12 uur stond Joop op voor een kleine speech en was het tijd voor de overdracht. Eerst wat uitleg over wat er al gebeurd was en wat Thom en ik Asya al allemaal geleerd hadden. Weinig hulphonden dingen, maar veel sociale dingen. Hij loopt netjes aan de rolstoel mee, hij loopt goed los, is sociaal naar andere honden, en kiest snel voor de baas. Die is natuurlijk het leukst, want daar zijn de brokken.

Corrie en ik zitten te luisteren naar wat Joop te vertellen heeft.PhotobucketJoop legt uit..PhotobucketVoor ons had Joop voor een presentje gezorgd, wat natuurlijk erg lief was. Daarna was het mijn beurt om wat te zeggen. Daar had ik natuurlijk niet op gerekend, dus dat werd improviseren. Gelukkig ben ik daar goed in 😉 Asya werd aan de riem gedaan en overgedragen aan Corrie.PhotobucketNog even met zn allen op de foto. Ook de zus van Corrie staat te stralen.PhotobucketNa de het nodige gezoen was het hoogste tijd om de honden uit te gaan laten, en Corrie voor het eerst op pad te sturen met Asya. Dat ging best redelijk voor de eerste keer moet ik zeggen.Na een broodje en een kopje thee werd het hoogste tijd om Corrie en Asya alleen te laten. Onder de begeleiding van Joop zal Asya de komende maanden getraind worden tot hulphond. Corrie en Asya gaan dus een leuke maar intensieve tijd tegemoet. Wij hebben er alle vertrouwen in dat Asya het prima gaat doen, en we zullen ze zeker blijven volgen. Veel succes samen, en vooral veel plezier!PhotobucketGroetjes Astrid & Thom & natuurlijk Mellis

17 reacties

Opgeslagen onder Werk

17 Reacties op “Asya is bij zijn nieuwe baas

  1. Het lijkt me moeilijk om afscheid van Asya te nemen, maar nu kan Asya nieuwe uitdagingen krijgen en kan het echte werk voor hem beginnen.
    Succes Asya!

  2. Hallo lieffie,

    Leuk om te lezen hoe alles in zijn werk is gegaan met de overdracht ook al staat het dubbel in je log, haha

    Groetjes en een fijn weekend Marjan

  3. Goh, dat lijkt me best even moeilijk geweest met die overdracht.
    Je ziet er trouwens heel goed uit, As!

  4. Pia

    Lijkt me een dubbel gevoel. Maar de trots en de blijdschap om weer iemand te helpen lijkt me alles te overwinnen. Fijn hoor

  5. lieve astrid, inderdaad ’n dubbel gevoel, afscheid nemen, maar ook wetende dat hij ’t goed krijgt….mooie foto’s joh! mellis zal ‘m ook wel missen, toch? knusse zondag samen! liefs rietje

  6. Hoi Astrid, wat een schitterende foto van Mellis staat er nu op je site! en mooi verslag van de overdracht, hield je het wel droog? lijkt me moeilijk, afscheid nemen van zo’n pup, al weet je als je eraan begint natuurlijk dat het tijdelijk is. Groetjes uit Rotterdam

  7. Hoi Astrid,

    Afscheid nemen is niet altijd makkelijk, maar soms kan het niet anders.
    Mooie foto’s en ja! Je ziet er goed uit.
    Liefs:Wilma.

  8. Ans en Yvonne

    Wat heeft ie het súper bij jullie gehad As en Thom
    Het zou best weer even wennen zijn , voor jullie en Mellis maar ook wel weer lekker.
    Hij is helemaal happy de peppy bij Corrie zo te zien. Hoopdat ze veel plezier van én met hem mag hebben

  9. Ik hoop dat asya heel gelukkig mag worden bij zijn nieuwe baasje.Super hoe Asya nu al de volgende stap kan gaan nemen,goed gedaan!!

  10. Moet moeilijk geweest zijn.
    Ik kom je een heel fijn Hemelvaartweekend toewensen.

  11. lieve astrid, alvast ’n knus weekend, hopelijk gaat ’t goed met jullie…..liefs rietje

  12. Ik denk dat die 2 het samen wel gaan redden

    Goed weekend
    Grt en knuff Mariet.

  13. dat is een leuk (foto) verslag en volgens mij gaan die 2 het vast goed hebben samen!
    fijn weekend!
    Liefs Henrike

  14. Nog even en jullie kunnen genieten van al het moois (én lekkers) dat Spanje te bieden heeft! Ik wens jullie een fantastische vakantie toe. Geniet er van. Alle goeds, Maaike

  15. Zucht….
    Altijd weer ontroerend om deze verhalen van jou te lezen Astrid. Helaas ontbreekt me momenteel de tijd om regelmatig te loggen en te reageren maar ik kom je vandaag toch even een heel fijn weekend wensen!

    Liefs,
    beuzeblaadje

  16. Wat fijn voor Corrie dat ze weer een hulpmaatje heeft. Wat zag je er trouwens goed uit zeg!

  17. Goedemiddag Astris ik ben nog zoeken in logland dus wens je snel een fijne maandag toe xus Nel.

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

