Jacht – Lee Weeks

PhotobucketJacht is haar eerste in het Nederlands vertaalde boek. Ze heeft inmiddels drie boeken op haar naam staan. Op dit moment werkt ze aan haar vierde boek. Voor haar achtste jaar had ze al 2 prijzen gewonnen met het schrijven van verhalen.We maken kennis met Johnny Mann. Inspecteur van de politie in Hong Kong.Een stad van misdaad, een stad van romantiek, een stad vol met traides en prostitutie. Chann is zo’n triade man, en tevens vijand van Mann door iets dat er gebeurd is in hun gezamenlijke verleden op school in Engeland.Dan worden er lichaamsdelen gevonden op varkens slachterijen. Uit de autopsie blijkt dat het gaat om meerdere slachtoffers. Het blijkt dat sommige lichaamsdelen toebehoren aan personen die al jaren vermist zijn. Dan komt het team van Mann erachter dat het vooral Westerse meisjes zijn die vermist worden, en dat ze ook allemaal werkzaam waren in de prostitutie.Westerse meisjes worden gemarteld, verkracht en vermoord. Ze worden gebruikt in vreselijke “snuffmovies”.We worden steeds dieper het van de warmte zinderende Hong Kong mee ingenomen. Razendsnelle plotwendingen en gruwelijke misdaden volgen elkaar in een hoog tempo op. In je achterhoofd weet je wel wie de dader is, maar op welke manier dat is blijft tot vlak voor het eind verborgen.Langzaam maar zeker wordt de spanning nog meer opgebouwd, en werkt Weeks toe naar een zinderende ontknoping.Jacht grijpt je naar de keel en laat je niet meer los!In 2010 komt er een nieuwe Weeks, met opnieuw Johnny Mann in de hoofdrol. Ik kan niet wachten tot het zover is. Weeks heeft zichzelf met Jacht voor mij definitief op de thriller lijst gezet.Photobucket

10 reacties

Opgeslagen onder Boeken, wat lees ik

10 Reacties op “Jacht – Lee Weeks

  1. Klinken beide als spannende boeken! Misschien dat ik ooit nog aan al deze leuke leestips kom 🙂
    Fijn weekend alvast!

  2. hoi astrid, ik ben eigenlijk niet zo’n lezer en thrillers al hélemaal niet whahahaha
    dan durf ik mijn bed niet meer in 🙂

  3. Ken het boek niet.
    Fijn weekend.

  4. Ben je al begonnen in ‘het leven van pi’? Ik ben echt benieuwd wat je ervan gaat vinden…
    En hoe is het verder?
    Nog nieuws?

  5. Je bent weer heerlijk aan het lezen zie ik..
    In de vakantie heb ik gelukkig wel wat kunnen lezen, maar lang niet alles wat op mijn lijstje stond….
    Fijn weekend.
    Liefs:Wilma.

  6. klinkt inderdaad als een heel spannend boek.
    wens je veel leespezier toe met liefs van mij..;)

  7. Ik had het al eerder gezegt dat ik niet lees
    Maar het lijkt me voor de liefhebber een heerlijk ontspanning

    Grt voor jou en knuff voor Mellis
    Mariet

  8. nou ik ben een boekenverslinder ….ster dus ..
    en ik ga hem lezen ….
    bedankt voor de tip , morgen gelijk naar de bieb ;))
    hoop dat het allemaal goed met je is meis ….
    moet even een bende bijlezen 😉
    liefs Lenie

  9. Klinkt spannend, maar een beetje te luguber voor mij denk ik…
    Groetjes!

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

