Afscheid Gehandicapten Platform

Op 10 september heb ik na 10 jaar Voorzitter van het Gehandicapten Platform te zijn geweest, afscheid genomen van mijn collega’s en van mijn werkzaamheden.Het was een moeilijke beslissing die ik moest nemen. Mijn werk voor Bulters + Mekke is te druk om me nog met het andere vrijwilligerswerk bezig te houden. Daarbij wil ik ook nog graag wat tijd overhouden voor mezelf en Thom en Mellis.PhotobucketBinnen het gehandicapten werk heb ik me al die jaren bezig gehouden met vervoer, aangepast bouwen, toegankelijkheid, en de WMO. Een aantal belangrijke speer punten zijn behaald. Het lokale vervoer is uitgereid, en het strand van Hoek van Holland is het meest toegankelijke strand van Nederland. Het eerste woon/zorg complex in Hoek van Holland is gebouwd en opgeleverd. Dit waren zaken waar ik me onder andere voor sterk heb gemaakt, en heb behaald. Al dit werk is in 2008 beloond met een Koninklijke Onderscheiding. Dit was een complete verassing, en ik was er dan ook flink door overdonderd.Al die jaren heb ik met en tegen de politieke instanties gewerkt. Ook de Woningbouw Vereniging was een fijne samen werkings partner, vooral de laatste jaren.Maar ondanks al dit werk heb ik ook de nodige beperkingen, en ben ik vaak erg ziek geweest. Mede door mijn gezondheid heb ik moeten beslissen te stoppen met het werk voor Hoek van Holland. Mijn beperkingen vreten veel energie, en ik ben ook regelmatig in het ziekenhuis te vinden. Net als onze meeste cursisten.Joop, Erika en ik zijn in 2008 begonnen met Bulters + Mekke. Geen van ons drieen had verwacht dat we nu al zover zouden zijn. Met cursisten, met zorgverzekeraars. Het is dus gewoon te veel om er bij te doen. Als ik dingen doe, dan doe ik ze graag goed, en niet half. Het is een moeilijke beslissing geweest om te stoppen. Ik heb er veel over gepraat met mijn man, vrienden en collega’s. Het is mooi geweest, ik sta helemaal achter deze keus. Joop, Erika en ik willen graag verder met Bulters + Mekke, dus we gaan ervoor.PhotobucketIk had gedacht er stiekem tussenuit te knijpen en te stoppen met mijn Hoekse werk, maar mijn Hoekse collega’s dachten er anders over.Gisteren was er dus een afscheid borrel. Ik zag er tegenop, maar ik werd gesteund door Thom, Erika, Joop, Yvonne en Annelies, en natuurlijk door Mellis en Mounth.De Woningbouw Vereniging wilde mij niet met lege handen laten gaan en hebben maar liefst € 500,- gestort aan Stichting Bulters + Mekke! Helemaal super, en nogmaals mijn dank daarvoor. Verder heb ik nog boekenbonnen en bloemen mogen ontvangen, en van de Deelgemeente een mooie ets van Hoek van Holland.Met een lach en een traan heb ik afscheid genomen, en ik kijk er met veel plezier op terug.Ik heb nu alle tijd en rust om verder te gaan met Bulters + Mekke. Ook heb ik tijd over om lekker te lezen, mijn grootste hobby dat ik ook beroepsmatig maar vrijwillig uitvoer, door het schrijven van recensies. Ik heb ook meer tijd voor de honden, en voor de honden die hier soms in de opvang zijn.Lieve Hoekse collega’s bedankt voor vele jaren fijne samenwerking. Lieve Joop en Erika, ik hou van jullie en hoop nog lang met jullie samen te werken!PhotobucketDit verhaal is ook terug te vinden op Stichtng Bulters + Mekke het bedrag van € 500,- is geschonken door Woningbouw Vereniging Hoek van Holland, als dank voor vele jaren fijne samenwerking

12 reacties

Opgeslagen onder Persoonlijk

12 Reacties op “Afscheid Gehandicapten Platform

  1. Afscheid nemen is altijd moeilijk! Maar het is een mooi afscheid geworden en je hebt een aantal mooie dingen om op terug te kijken.

    Liefs van Tanya

  2. hai astrid, wat ’n mooi afscheid, en lief die 500,= voor je nieuwe job! hele leuke fotos’, je bril kleurt mooi bij je kleding! fijne nieuwe week, liefs rietje

  3. Wat een heerlijk afscheid heb je gekregen! Topp zoveel geld voor het goede doel!!
    Liefs:Wilma.

  4. Wat een super coole bril heb je toch! Je bent echt heerlijk kleurrijk Astrid! En wat super dat je die donatie hebt gekregen. Natje xxx

  5. Anoniem

    Kroon op je werk hier in de Hoek!! Veel succes met daar waar je passie nu ligt! Liefs Yvonne

  6. Soms moet je afscheid nemen en dat is niet altijd gemakkelijk.
    Heel veel succes met Butlers+Mekke

  7. Hoi wijffie,

    Geniet van je iets meer vrijetijd die je nu hebt, en kijk terug op heel veel mooie jaren en alles wat jij medemogelijk hebt gemaakt.

    Knuf en veel liefs Marjan

  8. Tja, sommige belissingen zijn ingrijpend maar noodzakelijk om genomen te worden.
    Ik denk dat deze belissing voor jou goed is… net als de mijne voor mij dat is.
    Bedankt voor je berichtje!
    Groetsels Ko.

  9. Je hebt er een heerlijke tijd gehad dus …..
    Afscheid nemen is dan best zwaar maar de leuke herinneringen blijven

    Grt voor jou en een knuff voor Mellis
    Mariet.

  10. Hoi As
    Het zal best moeilijk zijn maar je hebt t altijd met plezier gedaan en een hoop waardering voor gehad!
    Leuke foto’s!
    Liefs Lau

  11. Een beslissing die je (weer)een berg energie heeft gegeven en waar je met een goed gevoel op terug kunt kijken.
    Soms is het nodig om een deur achter je te sluiten en een nieuwe door te gaan.
    Liefs Loes
    xx

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

