Inger Ash Wolfe – De Roeping

PhotobucketDe achterkant:Inspecteur Hazel Micallef woont al haar hele leven in het kleine stadje Port Dundas en gaat bijna met pensioen. Maar door haar slechte rug, haar afhankelijkheid van pijnstillers en de plotselinge scheiding na veertig jaar huwelijk, kan de 61-jarige Hazel zichzelf amper nog staande houden.Als het ene terminaal zieke slachtoffer na het andere wordt gevonden – hun lichamen zonder bloed, hun mond gefixeerd in vreemde vormen – zit Hazel ineens op de hielen van een werkelijk meedogenloze seriemoordenaar, terwijl alles om haar heen langzaam uit elkaar valt. Hazel voelt dat de doden haar proberen te roepen. Maar welk geheim delen zij? En zal ze daarachter komen voordat het te laat is?Mijn recensie: Soms lees je een boek, zo gruwelijk, zo spannend, zo onwerkelijk, dat het uit moet. Het liefst dezelfde dag, want weg leggen lukt niet. Als je het wel weglegt, simpelweg omdat er ook nog andere dingen op het programma staan als bijvoorbeeld werken, dan blijft het boek door je hoofd spelen. Zo’n boek is De Roeping. Gruwelijk spannend tot de laatste bladzijde! Vanaf pagina 1 wordt je het verhaal in gezogen.Het verhaal speelt zich af in Canada. We volgen Simon de natuurgeneeskundige moordenaar, en Hazel Micaleff, de adjudant van het slaapverwekkende dorpje Port Dundas. Simon laat een spoor van slachtoffer achter zich, waaronder een slachtoffer in Port Dundas. Hazel zet alles op alles om de dader van deze gruwelijke moorden te pakken te krijgen. Maar behalve gruwelijk heeft het verhaal ook humor. Hazel heeft een rugprobleem en daardoor veel pijn. De slikt sterke medicatie, en drink alcohol om de pijn te verlichten. Ze woont samen met haar bejaarde moeder, die vroeger burgemeester was in Port Dundas. Hazel is gescheiden, van middelbare leeftijd, en heeft een liefdesleven van niets. Dit duo, moeder en dochter zorgen voor wat luchtige delen in het boek. De verhaallijn van Simon is daar in tegen erg gruwelijk. Dat je vanaf de eerste pagina weet wie wat gedaan heeft, maakt het boek niet minder spannend. Meer vertellen over het verhaal zou dingen verklappen, dus dat laat ik achterwege.De Roeping is een boek in de lijn van Silence of the Lambs van Thomas Harris, maar dan gruwelijker. Inger Ash Wolfe is een pseudoniem, welke Amerikaanse of Canadese auteur achter deze naam schuilt is onbekend. Maar van mij mogen er meer boeken door Inger Ash Wolfe worden geschreven. Als je van gruwelijke thrillers houd, mag dit boek niet in je lijstje ontbreken.Photobucket

10 reacties

Opgeslagen onder Recensies

10 Reacties op “Inger Ash Wolfe – De Roeping

  1. Ik heb geen idee of ik van dit soort boeken hou
    maar het klinkt wel erg aanlokkelijk:)

    ik zet het dus zèker in mijn verlanglijstje

  2. Ik wilde net het boek bij bol.com op mijn verlanglijstje zetten maar eerst de klantbeoordelingen even lezen..zie ik jou beoordeling:)

    Nu komt hij zèker op mijn lijstje:)

  3. watleesjij.nl ken ik niet maar daar ga ik nu even verandering inbrengen:)

  4. Ik hou wel van zulke |thrillers dus ik heb titel en schrijfster genoteerd !
    Hij staat op mijn verlanglijstje !
    Fijn weekend Astrid !

  5. Miranda

    Hoi Astrid,

    Ik heb net weer ff zitten bijlezen op je weblog. Je ziet er heel anders uit met de langere haren maar wel heel goed! Je straalt op alle foto’s en dat is toch fantastisch! Ik lees dat het goed gaat met Bulters en Mekke en dat is natuurlijk ook super! Ga zo door met al je drukke werkzaamheden.

    groetjes,
    Miranda

  6. Anoniem

    Klinkt goed As! En er zijn wel meer boeken waarbij je in het begin al de afloop weet, maar als het goed gedaan is, is dat idd helemaal niet zo erg.
    Momenteel ben ik met de triologie van Stieg Larson bezig, ik ben halverwege boek 2.
    fijn weekend nog verder!

  7. Ps. dat was een berichtje van mij zonder afzender, oeps!

  8. Ik kom je even een gezellige zondagmiddag toewensen!
    Groetjes Henrike

  9. Klinkt inderdaad gruwelijk spannend! Fijne zondag!

  10. Klinkt als een giga spannend boek!!
    Maar ik heb er nog heel veel liggen die ik moet lezen, dus kom er voorlopig niet aan toe…
    Liefs:Wilma.

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

