Dag des Oordeel – James Rollins

Photobucket

De achterflap:

Een Amerikaans geneticus overlijdt in zijn lab, midden in de Sint Pieter wordt een archeoloog dood gevonden en in een Afrikaans Rode Kruis-kamp sterft de zoon van een Amerikaanse senator een wrede dood. Drie moorden op drie continenten en de slachtoffers hebben allen eenzelfde brandmerk.Sigma’s Gray Pierce moet dit mysterie, dat wortels heeft tot diep in de vroege middeleeuwen, zien te ontrafelen. Van hem wordt een immens offer gevraagd opdat de mensheid behoed kan worden voor uitsterven…

Recensie

Zoals we gewend zijn van Rollins is het boek vanaf de eerste pagina spannend. Het is weer een page turner eerste klas.

Het is weer een boek uit de Sigma serie, waarin voor de zesde keer alle hoofdpersonen aanwezig zijn. Ook nu weer is het Gilde de tegenstander. Ondanks dat de ingrediënten hetzelfde zijn, kan ik er geen genoeg van krijgen. Spanning verzekerd! Het onderwerp van het boek is ook weer allerdaags. Overbevolking en gemodificeerd voedsel is iets waar er regelmatig dingen over horen. De spanning is weer in een hoog gehalte aanwezig, en daardoor kan je het boek gewoon haast niet wegleggen. Er wordt niet dramatisch gedaan over een kernkop die gevonden wordt in een ondergrondse bunker. Juist dat houdt het verhaal op gang en maakt dat je door wilt naar het volgende hoofdstuk.

Ook Dag des Oordeel leest als een denderende trein, en slapen is wederom een luxe. Gewoon lezen dus. Heb je nog nooit wat gelezen van Rollins zou ik bij het eerste boek beginnen (Steen der Wijzen), dan leer je de hoofdpersonen het beste kennen.

Photobucket

8 reacties

Opgeslagen onder Recensies

8 Reacties op “Dag des Oordeel – James Rollins

  1. Fen

    Inderdaad een doorlezertje, hij moet gewoon in 1 ruk uit!
    Daarna wel weer even omschakelen naar de volgende maar dat is alleen maar lovend voor Rollins. Nu is het ook het juiste weer om lekker met een boek voor de haard te kruipen, leesze…

  2. Hi Astrid!
    Ik kom jou, Thom en Mellis
    een heel mooi 2010 toewensen!
    lieve groet Henrike

  3. De beste wensen voor 2010!
    Dit lijkt me een boek om in één ruk uit te lezen.

  4. Alle goeds voor 2010!
    Veel gezondheid, geluk en vooral mooie momenten met mensen die je dierbaar zijn.

    Grt voor jou en knuff voor Mellis
    Mariet.

  5. lieve astrid, lijkt me inderdaad ’n spannend boek……ik wens je voor 2010 ’n goede gezondheid en veel mooie (lees)momenten ook voor Tom, Mellis en allen die bij jullie horen, liefs rietje

  6. Een heel goed 2010.
    X voor jou en een dikke knuff voor Mellis.
    Liefs:Wilma.

  7. Lijkt me inderdaad een heel spannend boek! Nog een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!

  8. Wat heerlijk al die spannende boeken, ik zat laatst al te denken dat het zo jammer is dat we zo ver uit mekaar wonen,want dan was ik graag bij je komen lenen, ik zit al weken in de herhaling te lezen, denk nu dealtje met de bieb te gaan sluiten, maar eerst even wat sterker worden, is echt bagger even hier, maar gelukkig met mijn kerstkado van Arno, een harddiksreacorder heb ik in elk geval veel om te kijken.
    Zodra ik toestemming heb van de artsen ga ik met fysio en andere therapueten thuis hard aan de bak om weer wat sterker te worden!! Ik heb er zin in en wil erg graag beginnen!!

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

