De Crusifix Killer – Chris Carter

Photobucket

De Achterflap:

Wanneer in een afgelegen blokhut in de bossen bij Los Angeles het lichaam van een jonge vrouw wordt gevonden, belandt rechercheur Robert Hunter in een verschrikkelijke nachtmerrie. Het slachtoffer hangt naakt aan een houten crucifix en blijkt gemarteld te zijn tot de dood erop volgde. In haar nek heeft de moordenaar een dubbel kruis gekerfd – de handtekening van een moordenaar met de bijnaam ‘de Crucifixkiller’. Maar deze werd enkele jaren daarvoor door Hunter gearresteerd en vervolgens ter dood veroordeeld.

Mijn recensie

De Crucifix Killer is het debuut van Chris Cartner, en wat een debuut! Ik kijk nu al uit naar zijn volgende boek, met hopelijk dezelfde hoofdpersonen.

De crusifix killer is een page turner eerste klas. Als je eenmaal begint in dit boek, dan laat het je niet meer los. Het verhaal laat je niet los, en je moet, – koste wat het kost- , doorlezen. Dit boek kost je je nachtrust, want je legt het pas weg als het uit is.

We maken kennis met Robert Hunter en zijn kersverse nieuwe partner Garcia. Vanaf het eerste moment voel je je verbonden met deze hoofdpersonen. Het doorleefde van Hunter, en de vastberadenheid van een groentje, Garcia.

De details van de autopsie zijn gruwelijk goed, en ook de moorden worden misdadig goed besreven Het is moeilijk iets over dit boek te schrijven zonder het verhaal prijs te geven, dus dat ga ik ook niet proberen. Het is een mengeling van Red Dragon, Silence of the Lambs, en een klein beetje Dan Brown. De plotwendingen volgen zich in een razend tempo op, en het plot is magistraat goed.

Gewoon lezen De Crusifix Killer !

Photobucket

4 reacties

Opgeslagen onder Recensies

4 Reacties op “De Crusifix Killer – Chris Carter

  1. Ha Astrid…. weer lekker aan het lezen geweest ?
    Dit is ook wel iets voor mij denk ik …..
    Ik heb em opgeschreven
    Fijn weekend voor jullie
    Groetjes Sophia

  2. Fenke

    Een voor op het lijstje dus!
    Het wordt gelukkig een echt “leesweekendje” dus we gaan ervoor.
    Grtjs

  3. Moet ik nog maar niet aan beginnen dan, als je het niet weg kan leggen😉

  4. Hahahahaha….
    ik moet altijd weer een beetje lachen (ik weet het, het slaat nergens op) maar om de manier waarop je een spannend boek weet te beschrijven!!
    Onder het lezen houd ik haast mijn adem in! Ik zou willen dat het een film was die je hier hebt beschreven dan ging ik die zéker zien maar boeken lezen……
    ik gún me er de tijd nog niet voor : -((

    Groetjesssss,
    beuzeblaadje

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

