Dan Brown – Het Verloren Symbool

Photobucket

Flaptekst:

Robert Langdon wordt onder valse voorwendselen naar Washington gelokt: het epicentrum van de wereldmacht en de stad met de grootste verborgen geheimen uit de geschiedenis. Na aankomst in het Capitool krijgt hij een telefoontje. Peter Solomon, vooraanstaand lid van de vrijmetselarij, filantroop en goede vriend van Langdon, is ontvoerd en verkeert in levensgevaar. Solomons kidnapper wil maar één ding: dat Langdon de codes van het mysterieuze genootschap ontcijfert en de legendarische macht die daardoor vrijkomt aan de kidnapper overdraagt

Recensie:

Ook in de nieuwe Dan Brown heeft professor Langdon weer de hoofdrol, en wat voor één! Wat mij betreft is dit de beste Brown tot nu toe.

In het begin had ik er wat moeite mee. Een hoop achtergrond info over de noetische wetenschap hield me tegen. Maar dan plots zit je midden in het verhaal en dan wil je niet meer stoppen, je kunt niet meer stoppen.

Na Parijs en Rome is dit kees Washington de plaats waar het zich allemaal afspeelt. Peter Solomon, zijn zus Katherine, en de CIA spelen een grote rol in dit boek. Katherine is wetenschapster, en probeert antwoorden te vinden op allerlei filosofische vraagstukken. Erg boeiend om te lezen, en ook erg eigentijds. De personages zijn wederom zeer goed uitgewerkt, en ook de beschrijvingen van de gebouwen, en de daarin verborgen symbolen, maken dat je morgen op het vliegtuig richting Washington wilt stappen om het met eigen ogen te gaan bekijken.

De spanningsbogen en plotwendingen volgen elkaar in een hoog temp op. Soms moet je het boek even weg leggen om even op adem te komen, maar je moet lezen, lezen en nog meer lezen, tot dat het uit is. Het plot is echt uitmuntend goed en onverwacht. Alle verhaal lijnen komen aan het eind perfect samen. Het Verloren Symbool móet je gelezen hebben. Maar neem een paar dagen vrij, want je kan het niet wegleggen!

Photobucket

7 reacties

Opgeslagen onder Recensies

7 Reacties op “Dan Brown – Het Verloren Symbool

  1. Ik heb al heel wat recencies gelezen …maar ik kom op t ogenblik niet aan lezen toe.
    Vrijdag een boek van Ambo/Anthos uitgevers gekregen om te promoten ( zie mijn log van vóór het weekend ) …. maar ik ben er nog niet in begonnen .

    Jij leest heel wat af he …Ik zomers in de caravan veel meer !
    Maar heerlijk als je je zelf zo kan verliezen in een boek !
    Jij nog een fijne zondag avond en vast een fijne nieuwe week
    Groetjes Sophia

  2. hai astrid, fijn om te horen dat ’t mooi is! staat ook op nr. 1….nr. 2 heb ik net uit; haar naam was Sarah…..meid wat mooi….traantjes erbij gelaten….in één dag uit…..echt ’n aanrader, is nu voor 10 euro te koop…….leesze, liefs van mij

  3. Tjonge wat kan jij lezen zeg… ik zie boek naar boek op je site verschijnen, hoe doe je dat toch….

  4. Hej Astrid! Hij staat nog op het lijstje. Net zoals Camilla Läckberg de vuurtoren.. ben nu Jo Nesbo aan het lezen, een noorse schrijver. Ook goede thrillers. Natje xxx

  5. Wilde het al meenemen toen ik het zag liggen, maar wacht nog maar even😉

  6. Klinkt allemaal erg goed! Heb deze week zelf ook 2 spannende boeken gelezen. Heerlijk even weg dromen in je boek!!xxxx

  7. Ik heb boek gekregen en ik ben heel benieuwd.
    Vanaf een nieuwe pc, gr 10

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

