De verloren Prinses – Chinouk Thijssen

Photobucket

Flaptekst:

Deze verhalenbundel, waarin Chinouk haar scherpe mening niet onder stoelen of banken steekt, is voorzien van de nodige dosis zelfspot en doorspekt met humor. De dilemma’s waar een shopaholic en chronisch single mee te maken krijgt in het dagelijkse vrouwenleven komen aan bod. Of het nu gaat over haar beestjesfobie, haar paranoia voor enge films of haar drang om tot beroemdheid uit te groeien, ze probeert natuurlijk met beide benen op de grond te blijven staan.

Recensie:De Hopeloze Prinses is een boekje met columns van Chinouk Thijssen. De colomns gaan over de dagelijkse dingen, en over de dingen die Chinouk bezig houden in het leven. Soms gaat het ergens over, en soms ook helemaal niet. Zoals Chinouk in het voorwoord zegt, moet je haar niet al te serieus nemen. Dat blijkt ook uit de vele columns die in het boekje staan. Haar schrijfstijl is lekker luchtig. Vaak zijn de columns van een lange tijd terug, en dat merk je aan de schrijfstijl van het verhaal. Naar mate de columns vorderen, veranderd ook de schrijfstijl van Chinouk. Een column beslaat maar 2 pagina’s, dus zelfs als het niet leuk is, ben je er zo doorheen. Moet je De Hopeloze Prinses lezen? Dat hangt natuurlijk af of je gebundelde columns leuk vindt of niet. Het is een boekje dat heerlijk wegleest als je even wat luchtigs wilt lezen, maar je mist er ook niet veel aan als je het niet leest. Maar als je het boekje leest, zul je dat zeker doen met een glimlach op je gezicht!

Photobucket

2 reacties

Opgeslagen onder Recensies

2 Reacties op “De verloren Prinses – Chinouk Thijssen

  1. Als ik het boek zo zou zien liggen, zou ik denken dat het een beetje chicklit achtig is, aan de voorkant te zien. Ook columns hou ik niet zo van. Ik heb net “Jacoba, dochter van Holland” uit. Hou in principe niet zo van historische romans, of ze nou echt of niet echt gebeurd zijn, maar dit boek vond ik goed.
    Groetjes!

  2. Ik kom je even een fijne week toewensen!
    Liefs Henrike

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

