Pijn

De laatste dagen heb ik pijn, veel pijn, in mijn rug. De pijn legt me lam, zorgt ervoor dat het mijn dagen beheerst. Dat wil ik niet, ik weiger dat te laten gebeuren, maar toch gebeurd het.

Ik heb sinds kort een speciaal luchtkussen in mijn rolstoel zitten. Dat kussen zit echt helemaal geweldig. Het past je houding aan en voorkomt doorzitten. Dat kussen daar zat echter een lek in. En ja, dan heb je een probleem. Ik zakte scheef en zat niet meer lekker. Nader onderzoek wees dus uit dat mijn kussen een lek had.

Toen moest ik dus weer op mijn oude kussen zitten. En dat heb ik gemerkt! Afgelopen vrijdag hadden we een schooldag, en ik moest dus de hele dag zitten.

Zaterdag werd ik wakker met pijn, veel pijn! Ik zag bijna letterlijk scheel van de pijn.

Ik lig dus al een paar dagen veel op bed, want dat is het beste, zo min mogelijk bewegen, en even rust houden.

Dat past natuurlijk helemaal niet in mijn dagelijkse bestaan, en gebeurd dus ook niet.  Als ik mijn werk niet zou hebben, dan zou de pijn mij verzwelgen. Nu niet dus!

Inmiddels is mijn eigen kussen weer terug, en gaan we binnenkort een rugorthese aanmeten, en dan moet het wel beter worden. Door het luchtkussen kloppen namelijk de verhoudingen met mijn rugleuning niet meer. Vandaar een orthese.

Tot die tijd probeer ik de pijn te slim af te zijn, hopelijk lukt dat nog een poosje!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Rompslomp

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

