Apres Ski – Suzanne Vermeer

Photobucket

Flaptekst:

Een jonge vrouw weet eindelijk wat ze wil in het leven: skilerares worden. Totdat ze merkt hoe gevaarlijk dit werk kan zijn…Van de auteur van All-inclusive, De vlucht, Zomertijd en Cruise. In het huis van de familie Dijkstra is de spanning om te snijden. Sinds kort woont de 23-jarige Manon na een verbroken relatie weer thuis. Haar ouders en jongere zus Fleur, die in alles haar tegenpool is, vinden haar maar een losbol, die niets serieus aanpakt.

Mijn recensie:

In Apres Ski maken we kennis met Marga en Ton en hun dochters Fleur en Manon.

Ze gaan met het hele gezin op ski vakantie in Piesendorf in Oostenrijk. Voor iedereen die wel eens op wintersport is geweest in dit gebied, zijn veel dingen erg herkenbaar. De omgeving wordt nauwkeurig beschreven, en de details kloppen allemaal.

Manon is de beste ski-ster van de familie, en valt op door een reddings actie midden op de skipiste. Ze wordt gevraagd door de plaatselijke ski school een dagje mee te draaien in de kindergroep. Ze gaat assisteren met lesgeven.

Manon, die niet weet wat ze met haar leven wil, ontdekt dat ze een passie heeft voor het lesgeven op de piste.

Maar dan merkt Manon dat er vreemde dingen gebeuren op de ski piste, maar ook daarbuiten. Een andere skischool, uit het nabije Kaprun wordt verdacht van alle vreemde gebeurtenissen.

Met geen mogelijkheid kan ik Apres Ski een spannend boek noemen. Een deel is wel erg herkenbaar, zeker als je wel eens op de lange latten hebt gestaan. De spanningsbogen zijn ver te zoeken, en de hele spanning is ver te zoeken in dit boek.

Apres Ski is voor mij geen boek dat ik mee zou nemen naar mijn wintersport vakantie. Ik was blij dat het uit was, jammer!

Photobucket

3 reacties

Opgeslagen onder Recensies

3 Reacties op “Apres Ski – Suzanne Vermeer

  1. Henrike

    Ik kom even langswaaien om je een gezellige week toe te wensen. Hebben jullie nu ook vakantie of moet je ‘gewoon’ hard werken?
    Lieve groetjes Henrike

  2. Jammer dat het boek tegenviel, de samenvatting klinkt wel leuk namelijk.

  3. Ben blij dat jij het voor me gelezen hebt, hoef ik het niet op mijn lijstje te zetten.
    Fijne dag, gr 10

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

