Nog niet zo lekker

Weer even een berichtje van mijn kant. Het gaat nog niet zo lekker. Ik hou heel weinig eten binnen. Alles komt er na vreselijke buik krampen weer uit. Nou das natuurlijk niet goed, want voeding is toch wel een belangrijk iets bij ziekte.

In overleg met de huisarts is er nu besloten om voorlopig aan de bijvoeding te gaan, Nutridrink. Drankjes op melk en sap basis waar alle voedings stoffen in zitten. Ik kan je vertellen dat het geen drinken is. Ik heb natuurlijk nog niet alle smaken geprobeerd. Ik heb het weekend verschillende soorten en smaken, en kan dan maandag mijn bevindingen aan de apotheek melden, die gaan de meest lekkere bestellen.

Dit betekent dat ik ook in de vakantie niet gewoon zal kunnen eten. Door alle darm problemen heb ik het Prikkelbare Darm Syndroom (PDS) gekregen, en normaal eten zal voortaal moeilijk blijven. Mooi kut natuurlijk voor deze lekkerbek. Ik mag wel gewoon eten, maar het levert zoveel problemen op dat het gewoon niet leuk is. Van een halve bruine boterham zit ik de hele avond op de wc, dus dan weet je wel wat een complete maaltijd doet.

Ik moet nog even uitzoeken welke bijvoeding er in de USA te krijgen is. Nutrikdrink in ieder geval niet. Maandag ga ik even in overleg met de apotheek, kijken of zij mij verder kunnen helpen. Om voor 3 weken alles mee te zeulen is niet te doen. Ik mag maar 18 kg medische bagage meenemen, en dat is nodig voor mijn stoma spullen.

Al met al is het allemaal een heel gedoe. Deze bijvoeding was één van mijn grenzen, en daar moet ik wéér overheen gaan. Zo vreselijk klote. Natuurlijk weet ik dat het bijdraagt aan het herstel, dat weet ik allemaal wel, maar het maakt het niet minder vervelend.

Maar goed, het is mooi weer het hele weekend, en ik hoop dat de zon mij uit mijn dip kan halen. Ik heb weer genoeg recensie exemplaren te lezen, dus vervelen doe ik me niet.

Ik wens jullie allemaal een fijn en zonning weekend,

Liefs Astrid

13 reacties

Opgeslagen onder Persoonlijk

13 Reacties op “Nog niet zo lekker

  1. Ik wist het al, niet alles…maar ik denk aan je en wens je heel veel sterkte!!!
    XXX Wilma.

  2. lieve astrid, balen zeg…..maar die bijvoeding is wel goed, omdat er alles inzit, hopelijk houd je dat wel binnen….en is er ’n smaakje bij wat je lekker vind….geniet van ’t mooie weer en leef heerlijk toe naar je vakantie…….liefs, beterschapsknuf rietje

  3. Jeetje As ik was een hele tijd niet geweest
    maar wat ik nu weer lees….. Sommige mensen
    krijgen wel heeeel veel voor hun kiezen.

    Ik hoop dat je een smaakje tegenkomt wat je super de super lekker vind maar ik hoop toch ook dat het voor tijdelijk is en dat je ook nog weer wat vast voedsel zult kunnen eten en
    verdragen! Hopelijk zet dit alles geen (te)grote domper op de vakantievoorpret! Wat gaan jullie een SUPER reis maken zeg!

    Ik wens je heel veel sterkte en kracht,
    liefs, beuzeblaadje

  4. Kan me voorstellen dat het goed kl*te is! Heel veel sterkte en hopelijk kan je snel weer een beetje normaal eten…

  5. Véééééél beterschapsknuffels!!!!!!!!

    Ik duim dat je voor alles snel een oplossing vind en ondertussen véél afleiding bij de boeken en de hondjes!!!

  6. Aquawoman en Pelle

    Hopelijk is het tijdelijk meid!!!
    Beterschap en hopelijk kun je in je vakantie al wel IETS lekkers eten. Houd moet hoor!!

    Groetjes
    Aquawoman en Pelle

  7. Heel veel beterschap

    Grt en knuff Mariet.

  8. Helma

    Hoi lieve As, wat een toestand zeg!! Hopelijk knap je snel nog wat op en kun je genieten van de reis. Hier gaat het ook even niet best!! Erg vervelende uitslag gekregen van de cardioloog…. Ik bel je nog voordat je gaat. Succes en toi toi toi. Knuf van Helma met Banios. xxxx

  9. Hallo Astrid, ik lees dat het niet zo goed met je gaat. Erg zeg! Ik lees ook dat je naar Amerika gaat.. en naar een prachtig gebied. Ik ben zelf in Las Vegas geweest en de Grand Canyon en nog een paar plaatsen.
    Prachtige omgeving en ik wens je heeel veel plezier! En beterschap! Natje xxx

  10. Het zit je ook weer niet mee he, As! Maar het belangrijkste is dat je straks naar Amerika kunt en veel moois zal gaan zien!! ik ga kijken of we kunnen uitvinden wat voor Nutridrink-achtige dingen ze in de VS hebben. Dikke knuf voor jullie
    annelies

  11. Een heel goed weekend
    Met iets beter weer als het nu is
    Ben de regen al een beetje beu😦

    Grt en knuff Mariet.

  12. Heb je fortifresh al geprobeerd,ik vond vele soorten ook heel vies en dronk op een gegeven moment alleen die nog maar en dan alleen frambozen….

  13. Helma

    Hoi lieve Astrid, hoe gaat het nu met je? Wanneer vertrekken jullie? Een goed weekend, knuf Helma xxx

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

