Grand canyon

Vandaag zijn we naar de Grand Canyon geweest. We staan op een camping onderaar het park. Vanaf deze plek rijden er gratis shuttle bussen het park in. Voor verschillende bestemmingen verschillende kleuren bussen. Een erg makkelijk systeem moet ik zeggen. Ook zijn alle bussen rolstoel toegankelijk en dat is natuurlijk helemaal te gek! Ook voor hulphonden gaan de deuren open. De Amerikanen zeggen niets anders dan "Love your dog" "What a beautifull dog you have". De bus chauffeuze van vanmiddag vertelde de mensen die de bus in kwamen niet te dicht bij de "working dog" in debuurt te komen, en er vooral af te blijven. In Nederland kunnen de mensen daar nog een puntje aan zuigen.

Maar we gingen dus naar de Grand Canyon. Als je daar aan komt rollen en het uitzicht ziet, dan wordt je wel even stil. Wat ontzettend mooi en adembenemend is dat uitzicht. Er loopt zelfs een rolstoel toegankelijk pad van ruim 3 km lang, en na elke bocht een ander uitzicht, wauw!!! Bij Thom kan je de foto’s bekijken. Zijn link: www.thomvanderhelm.web-log.nl. Hij heeft echt schitterende plaatjes geschoten, dus neem even een kijkje, en laat vooral een berichtje achter.

In het bezoekerscentrum was allerlei info te vinden, en er liep altijd wel een gids om je het één en ander te vertellen over de omgeving. Het is werkelijk een schitterende dag geweest.

Onze dagen beginnen hier eigenlijk best wel vroeg, maar dan moet ik er ook bijzeggen dat ik rond 20 uur ook uitgepoept ben, en niet meer kan zitten. Vlak voor de vakantie is mijn luchtkussen, waar ik normaal op zit, lek gegaan. De rolstoel service had beloofd het voor de vakantie terug te brengen maar dat hebben ze niet gedaan. Dat zorgt ervoor dat ik nu op mijn oude kussen zit, en vreselijk veel last heb van mijn rug. Lang leve mijn vriend morfine! Ik lig dus op tijd in bed, terwijl Thom nog wat foto’s doet, of een logje maakt. Ik lig dan lekker op bed te lezen. De bedden zijn redelijk, dus dat scheelt ook een hoop. Mijn darmen houden zich redelijk. Overdag zit ik aan de nutridrink, en ’s avonds probeer ik dan wat lichts te eten. Dat gaat redelijk op het moment. Maar je hoeft je hier ook geen zorgen te maken of er een rolstoeltoilet in de buurt is, want die zijn er gewoon overal, een verademing.

Wat we morgen gaan doen weet ik niet precies, dat kunnen jullie terug vinden in de route die ik heb geplaatst. Voor zover mijn verslagje van vandaag. Wij gaan een hapje eten.

Oja, ik las dat er gevraagd werd of Mellis last heeft van een jetlag, ik geloof van niet. We hebben er ook niet veel last van gehad. We kwamen om 12.45 ‘smiddags aan. We hebben wel rustig aan gedaan en lekker in het hotel voor de buis gehangen. We zijn op tijd gaan slapen, en dat ritme houden we ons eigenlijk nog steeds aan. Anders is het voor mij niet haarlbaar. Inmiddels weten we dat we morgen naar Monument Valley rijden, weer ruim 220 miles te gaan. Heerlijke leesmomenten zijn dat.

Tot snel,
Liefs Astrid

5 reacties

Opgeslagen onder Vakantie

5 Reacties op “Grand canyon

  1. wooooow klinkt zalig!!!

    Geniet ervan!!!

  2. Fenke

    Helemaal het einde en echt schitterende foto’s!!
    Enjoy yourselves
    dikke K&K
    lebberlik van G voor Mellis

  3. wow, klinkt heerlijk meid, blijf genieten, liefs rietje

  4. Wat fijn dat alles zo goed geregeld is overal! Heel veel plezier verder!

  5. Ans en Yvonne

    Ben ook even thuis,vd camping en lees even achterstallige berichtjes. Heerlijk zo’n rolstoel vriendelijk land.
    Een verademing !Ga zo Thoms zijn foto’s bekijken !
    Dikke kus

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

