Monument Valley –> Page Arizona

Vandaag zijn we vanuit Grand Canyon vertrokken. We waren weer op tijd opgestaan. Dat krijg je als je vroeg gaat slapen. De avonden zijn er vooral voor rust, en het recht trekken van mijn rug op bed. Anders houd ik het met geen mogelijkheid vol. Toen we ontbeten hadden hebben we bij de plaatselijke coffehouse een heerlijke koffie en capuchino gehaald voor onderweg. Er was nog een klein stukje van de Canyon dat we nog niet hadden gezien. We hebben nog een paar spectaculaire foto’s gemaakt. Zoals gewoonlijk vindt je die bij Thom.

Vandaag stond in het teken van de rit naar Monument Valley.Dat was een rit van ongeveer 120 mijl. We zijn dwars door de woestijn gereden, en hoe verder we kwamen, des te harder ging het stormen. Tornado’s van zand vlogen je om de oren en een flinke storm op het Hoekse strand is daar niets bij. Mede daardoor besloten we Monument Valley over te slaan en door te rijden naar Page, Arizona. Zo fijn om nergens een camping gereserveerd te hebben, we kunnen door rijden als we dat willen, maar ook een dagje langer blijven behoort dan tot de mogelijkheden. Je kan hier bijvoorbeeld een rondvaart maken over het meer van zo’n 2.5 uur, en dan gaan we naar de Dam. De receptioniste is het aan het navragen, dus morgen horen we of dat binnen de mogelijkheden ligt.

Ook deze camping is weer schitterend, maar helaas zonder rosltoel faciliteiten. Maar goed, wassen en naar het toilet kan ook in de camper, dus dat overleven we ook wel weer. De dag was best weer vermoeiend want al met al hebben we bijna 250 mijl gereden ( 1 mijl is 1.6 km)

IK lig inmiddels lekker in mijn bedje mijn rug de broodnodige rust te geven. Als ik dat niet doe dan kan ik echt niet meer zitten morgen, dus het is maar gewoon zo. Lang leve de boeken zullen we maar zeggen.

IK ga afsluiten voor vandaag, zodat Thom de foto’s op zijn log kan zetten.

Tot het volgende blogje,

Liefs Astrid

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Rompslomp

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

