Page, Arizona, rustdag

Vandaag hebben we niet zoveel gedaan. We zouden eigenlijk met een boot Lake Powel op gaan, maar daarvoor waren we helaas te laat. Dan te bedenken dat we al om 07 uur op waren gestaan. Er moest ook een toegankelijke boot worden gereserveerd, dus ging het een dagje langer duren. Nou ja, we hebben alle tijd van de wereld dus dan maar morgen een boot tripje.

Page ligt aan een heel groot meer, Lake Powell, en heeft een enorme dam, de Glen Canyon Dam. Het is echt zoooo groot als je daarvoor staat, dat kan je je niet bedenken als je het nooit gezien hebt. Er was natuurlijk ook een bezoekers centrum waar een film gedraaid over de bouw van de dam en wat de dam allemaal betekent voor ruim 4 staten! Dat is nog eens een staaltje watermanagment. Zeker de moeite waard om gezien te hebben.

We zijn ook nog even boodschappen wezen doen bij Walmart. Tjee wat is dat een grote zaak zeg! Ze hebben er echt alles. Boodschappen, tuinspullen, autospullen, kleding, meubels en boeken, alles is er en dat allemaal in één winkel. Dit was de tweede keer dat we in een Walmart boodschappen hebben gedaan, en de inrichting is ook overal hetzelfde. Makkelijk, hoef je maar één keer te zoeken. Na de boodschapjes zijn we terug naar de camping gereden waar we de middag lezend (ik dus) voor de camper hebben doorgebracht. Even een middagje niets. Morgen wordt een volle dag, met het boot tochtje en een rit naar Bryce Canyon. Dat is weer een rit van ruim vier uurtjes, dus daar zijn we de rest van de middag mee zoet. Het was ook gewoon lekker om eens even een middag neits te zien, en niets te hoeven. Het is een reis met zoveel indrukken, daar wordt je doodmoe van. Daarbij is het warm, stoffig en stormachtig. Buiten zitten doe je hier alleen in de schaduw, want je verbrand levend, ik helemaal. Juist door de wind heb je er geen erg in.

Wat ook heel leuk is, is dat je heel veel mensen leert kennen op zo’n camping. We hebben natuurlijk al heel snel aanspraak met onze beautifull dog, dus datmaakt voor mensen de drempel laag. Gisteren vertelde een meneer dat hij een neef heeft met een seizure dog, en dat dat hier betaald wordt door de Lions Club. Leuk om te weten. Een hulphond opent hier letterlijk deuren voor je.

Het is hier inmiddels etenstijd, dus dat gaan we dan even doen. Geen idee of we morgen weer zo’n goede WiFi verbinding hebben, maar een logje volgt. Oja, vergeet vooral niet te kijken naar de foto’s bij Thom!