Bryce Canyon –> Ottercreek –> Zion –> Las Vegas

Zo, hier weer een logje uit de US of A😉. Bryce Canyon was geweldig! Het is onbeschrijfelijk om uit te leggen wat er daar door je heen gaat dus ik laat de foto’s voor zich spreken. De eerste nacht dat we daar waren werden we ‘snachts wakker van de kou. Niet zo gek, want het had gesneeuwd! Ook toen we de Canyon in gingen was het erg koud en sneeuwde het. Nou was dat niet echt het weer waar we op gepakt hadden, dus we hadden het koud! Door het weer was het die dag ook niet druk, dus dat scheelde een hoop. We zijn nog helemaal naar boven gereden ook en daar stonden we op ruim 2800 meter hoogte! Geen wonder dat het sneeuwde, ik had me namelijk niet gerealiseerd dat we zo hoog zaten. Toen we smiddags weer thuis waren, kwamen de mensen die ons een dag eerder uit de panarie hadden geholpen nog even langs om te kletsen, dus dat was erg leuk. Ik kan niet anders zeggen dat Bryce Canyon helemaal geweldig was. Wat nu het fijne is aan deze Nationale Parken is dat je 1 kaart kan kopen voor 80 dollar, en dan kan je een heel jaar in alle Nationale Parken bivakeren. Normaal kost het 25 dollar per park, dus dat hebben we er al vet uit inmiddels. Zeker de moeite waard als je ook naar USA gaat.

Vanuit Bryce Canyon wilde Thom even gaan kijken bij OtterCreek. Een State Park aan het water. We hebben daar een beetje rond gehangen en geluncht om vervolgens door te rijden naar Zion National Park. Van het ene op het andere moment zit je tussen de bergen, en geloof me, Oostenrijk is er niets bij. We zijn er alleen maar doorheen gereden want het was er één grote commerciele bende en de parken waren vol. Maar wat we gezien hebben was absoluut de moeite waard.

Omdat we in Zion ook een nacht hadden staan, maar dat dus niet ging lukken, besloten we om door te rijden naar Las Vegas. Uiteindelijk zijn we daar rond 19 uur vanavond aangekomen. Het is hier snikheet vergeleken bij gisteren in de sneeuw en we zijn dan ook snipverkouden. De temperatuursverschillen zijn enorm. Morgen gaan we Las Vegas en The Strip bekijken. Ook is hier het tijdsverschil weer anders dan in de vorige staat, dus je mist ook telkens uren, en dat begin ik wel te merken moet ik zeggen.

Ik begin trouwens toch wel te merken dat ik erg moe ben, en te weinig tijd heb om bij te komen, dus dat doen we thuis dan maar weer.

Gaan jullie nog even bij Thom kijken voor de foto’s? Morgen of overmorgen een verslag van Vegas. Tot snel.

Lfs Astrid

4 reacties

Opgeslagen onder Vakantie

4 Reacties op “Bryce Canyon –> Ottercreek –> Zion –> Las Vegas

  1. Aquawoman en Pelle

    Hoi Astrid,

    Ik geniet erg van je blogs en foto’s mee.
    Helemaal geweldig is echt mooi daar he.
    Heeee As denk om je zelf he en als je uren mist door tijd verschil en daardoor verrot bent onder andere neem dan lekker de tijd om dan te rusten. Bloggen/mailen komt daarna wel weer hoor mensen die hier vast lezen komen toch wel zo nu en dan kijken of er hier iets gebeurd is.

    Groetjes
    Aquawoman en Pelle

  2. Fenke

    Veel plezier en natuurlijk aan de tafels strakkies ;))

  3. Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en zo genieten !
    Bij Thom heb ik de foto’s gekeken …PRACHTIG !!!
    Ik zou zeggen …blijf genieten …en nog een hele fijne vakantie !
    Groeten Sophia

  4. Zo’n parkpas is inderdaad erg handig, die hebben we ook gekocht toen we daar waren! Wel mooi om die sneeuw te zien, omdat wij in de zomer zijn geweest, hebben wij die gemist.

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

