Ziekte van Crohn

Eindelijk na ruim anderhalf jaar tobben, 4 kijkoperaties verder is er eindelijk een diagnose wat betreft mijn maag/darm problemen.

Zo'n 3 weken geleden heb ik weer een kijkoperatie gehad mijn darmen in. Dat is toen niet helemaal goed gegaan omdat ik wakker ben geworden uit de narcose. Vervelende ervaring was dat. Ze konden me op dat moment ook niet bij verdoven omdat mijn hartslag al akelig laag was. Gelukkig was het bijna voorbij, en ben ik daarna toch weer in slaap gevallen. Gisteren was het eindelijk de dag van de uitslagen. Nou dat heb ik geweten..

De uitslagen waren niet zo goed. Ik heb een ernstige vorm van de ziekte van Crohn. Een chronische ziekte aan het maag.darm stelsel dat gepaard gaat met ernstige ontstekingen in de darmen. 

Nou ja deze diagnose kan er ook nog wel bij. De arts zoekt nog wel uit hoe en of dit in verband staat met de EDS. Het hoeft natuurlijk niet, maar was voor hem ook een interessant vraagstuk.

Het is wel heel dubbel om deze diagnose te krijgen. Aan de ene kant is het een ernstige diagnose, maar aan de andere kant verklaart het ook alle problemen die ik al jaren heb, en dat is natuurlijk wel weer fijn.

Ik zit nu aan zware medicatie die de ontstekingen zouden moeten gaan remmen. Verder heeft Crohn een grillig verloop en zal ik er de rest van mijn leven mee moeten leren leven. Het is niet anders…

Liefs As

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Rompslomp

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

