De para's springen!

Vandaag stond in het teken van de parachutisten die gingen springen, net als in '44. Op het programma stond dat er 700 helden zouden gaan springen vanuit 7 vliegtuigen. Na een plekje te hebben gevonden voor de auto, zijn we het dorpje eens gaan bekijken. Zag er allemaal erg feestelijk uit moet ik zeggen. Overla bier, en broodjes sausijs. Na twee heerlijke broodjes gescoord te hebben moesten we erachter zien te komen waar we moesten wezen voor de jump. Nou geloof me, das moeilijk, want de meeste fransen spreken geen woord engels. Maar goed, dat ter zijde.

Inmiddels begon het te regenen, en wij liepen achter de meute aan, want daar moesten we zijn. Het bleek een wandeling van ruim 3 km in de regen en kou. Nadat we daar ruim anderhalf uur te hebben staan blauwbekken bleek de JUMP niet door te gaan! Doorweekt was ik, net als Thom en de hondjes. Dat was jammer zeg, ook voor zo'n organisatie. Al die veteranen die er waren, allemaal voor niets, want jammer. Na dit slechte bericht gehoord te hebben moesten we ook nog weer 3 km terug wandelen in nog steeds regen. Tegen de tijd dat we in het hotel aankwamen was ik zo door en door koud en dat ik alles heb uitgetrokken en onder mijn dekbed gekropen ben.

Ik heb van de gelegeneid gebruikt gemaakt om Dossier 64 van Adler-Olsen uit te lezen. De recensie volgt nog, maar het is een echte aanrader!

Morgen staan we op tijd op en gaan we de rest van de feeselijkheden in de andere kustdorpjes te bekijken. Hopelijk is het het droog. Het hoeft geen 30C te zijn, als het maar droos is, das het belangrijkste.

Morgen is ook onze 11e trouwdag alweer. Er waren mensen die zeiden dat we de 5 niet zouden halen, maar kijk, verdubbeld! Wij maken er een feestelijke en laatste vakantiedag van.

Liefs As

3 reacties

Opgeslagen onder Vakantie

3 Reacties op “De para's springen!

  1. Beetje bijgekomen van de reis? X Wilma.

  2. Hoi Astrid en Thom, hele tijd niet op jullie blog gekeken en nu lees ik tot m’n plezier dat jullie op vakantie zijn geweest! Fijn dat het zo goed was… Normandië is mooi he.
    Hartelijke groet uit Rotterdam,
    wim en annelies
    poot van Emma voor Mellis en Lara!

  3. Jeetje wat vervelend inderdaad, zoveel organisatie en dan gaat het vanwege het weer niet door… Nog gefeliciteerd met je trouwdag…

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

