Truffel, hulphond in opleiding

Langzaamaan zijn de we het verlies van Mellis een plekje aan het geven, hoe moeilijk dat ook is. Hij zal altijd in onze harten zitten. Het gemis van een hond in huis was dan ook enorm, wat een leegte. Niet alleen mijn beste vriend was overleden, ook mijn steun en toeverlaat in een stukje zorg viel weg. Dat merk ik echt goed ook, want ik moet nu weer vragen of iemand mijn jas uit kan trekken en mijn laarzen aan wil geven. Het besef dat we een nieuwe hond wilde was er dan ook snel. Ook met in ons achterhoofd dat het opleiden van een nieuwe hond zomaar meer dan een jaar kon gaan duren.

Al snel kwam Thom op de GoldenReriever herplaatsing site terecht. Daar stond niets op, en ik weet dat als er niets op stond, dat ze dan ook niets hadden. Maar Thom was eigenwijs en hij ging toch bellen met Ingrid van de herplaatsing. Ze hadden inderdaad niets, maar ze had wel via via gehoord dat er in Frankrijk nog een pup van 9 weken over was uit een nest. Dat leek ons wel wat,dus al snel kwamen we in contact met Jan en Jutta, en hun site zag er ook goed uit. Fokker Truffel

 

 

Thom besloot er een telefoontje naar Frankrijk aan te wagen, en het eerste wat hij deed was in huilen uitbarsten. Het was ook nog zo kort na het overlijden van Mellis. Gelukkig hadden Jan en Jutta begrip voor onze situatie en ze huilde met ons mee. Truffel was de laatste pup uit het nest en had een speciaal plekje in hun hart. Ze zouden twee weken later naar Nederland komen, en dan zouden ze Truffel (die toen nog Gamin heette) aan ons voor komen stellen. Als het klikte zou Truffel gelijk blijven. Gho wat was dat een moeilijk moment zeg. Het klikte perfect met Truffel, maar ook het verlies van Mellis was nog vers. We voelden ons ook best wel schuldig tegenover Mellis om al zo snel al weer een andere hond in huis te halen, maar we moesten door met ons leven… De nodige tranen zijn gevallen die middag, vooral bij het afscheid van Jan en Jutta met Truffel.

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en Truffel is nu 8 maanden. Het is een echte dondersteen, maar hij is ook nog wat angstig. We zijn er van overtuigt dat dit wel goed gaat komen. Langzaam beginnen we hem wat handelingen aan te leren, en hij vindt het heerlijk. Als eerste vonden we het belangrijk dat hij buiten goed zou luisteren. Ook dat gaat steeds beter.

We zijn net een paar dagen in Duitsland geweest, en daar lag veel sneeuw. Truffel werd helemaal gek van de sneeuw, hij vond het geweldig. Hij heeft i bergen sneeuw lopen rollebollen. Geweldig om te zien. Helaas kunnen we nog geen you tube filmpjes plaatsen dus hier even de link: Truffel in de sneeuw

 

De opleiding van Truffel is nog lang niet klaar, maar dat geeft ook helemaal niet. We genieten er elke dag van, en we liggen regelmatig in een deuk van het lachen. Het is een echte lieverd, en met een vader die internationaal kampioen schoonheid is, is het ook een echte beauty. Ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden van onze vorderingen.

Liefs As en Truffel

3 reacties

Opgeslagen onder Dieren

3 Reacties op “Truffel, hulphond in opleiding

  1. Ja het is een scheetje…. kan niet anders zeggen…

    en tegen jou (en Thom) ‘komt wel goed schatje’😉

  2. Dag lieve Astrid en Thom,
    Leuk om te horen hoe het met Truffel gaat. Uiterlijk lijkt hij (op de foto in ieder geval) veel op Mellis. Hopelijk wordt hij net zo’n goed maatje en goede hulphond als hij. Dikke knuffel!

  3. Ik kan me het gemis zo goed voorstellen…
    Mijn eerste kat had ook kanker, haar hele koppie zat vol. Zo zwaar om haar te moeten laten gaan maar ook zo’n opluchting dat ze geen pijn meer had.
    Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van Mellis maar ook heel veel plezier met Truffel.

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

