T Touch training

Gisteren was het dan zover dat Miriam hier was om ons de basis beginselen van TTouch bij te brengen. We hebben geconcentreerd zitten luisteren en zitten kijken. Ze heeft bij Truffel wat bewegingen  laten zien, en ik heb inmiddels wat filmpjes opgezocht op youtube om het te bekijken. Je ziet dat angstige en gespannen honden rustiger en relaxter worden, dus het doet zeker iets me ze. Kijk maar eens naar deze gespannen asiel hond

TTouch Training, filmpje

Of het iets is dat wij gaan toepassen in het dagelijkse leven van Truffel weet ik nog niet. Ik ga het in ieder geval proberen, baat het niet schaadt het niet. Ik denk dat het zeker een goede manier is om een dieper contact met je hond te krijgen. Al dat aanraken creëert natuurlijk een band, dus dat ga ik zeker proberen. We zullen zien of het een ondersteuning kan zijn bij zijn angst. Dus wordt vervolgd..

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Dieren

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)

