De Gevangene

Op 7 december 1982 wordt de 21-jarige serveerster Debbie Carter in haar appartement vermoord. De politie, die vrijwel geen aanwijzingen heeft, staat onder grote druk om snel de dader of daders te vinden. Ron Williamson, een aan lager wal geraakte lokale sportheld, is een van de laatsten die Debbie levend heeft gezien. Tenminste, dat beweert een getuige. Williamson wordt gearresteerd, berecht en veroordeeld. Het vonnis: de doodstraf. En zo komt Williamson terecht in een van de meest mensonterende gevangenissen van de Verenigde Staten: de dodencel van de McAlester-gevangenis. In een kleine cel, diep onder grond, zonder ramen of frisse lucht, vecht Williamson jarenlang een juridische strijd tegen het onrecht dat hem is aangedaan. Zijn veroordeling is het gevolg van een aaneenschakeling van blunders, leugens en valse verklaringen van de kant van justitie en de politie. Want Ron Williamson heeft niets met de moord te maken gehad. Maar de dag van zijn executie komt steeds dichterbij…

Ik ben benieuwd wat dit boek me gaat brengen. Ik ga zo lekker de tuin in om eraan te beginnen, ik hou jullie op de hoogte.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Boeken, wat lees ik

0 Reacties op “De Gevangene

  1. Dat lijkt me een goed boek Astrid. Ik wens je een fijn weekend. Groetjes FG

  2. Goed boek zeg!!

    Fijne dag Astrid

    Kuss Jans

  3. Dat lijkt me echt een spannend boek. De moeite van het kopen waard dus. Ik zal Ulla vragen of ze je tussen mn linkjes zet want ik weet zelf niet hoe dat moet … erg he? Ik wens je een heerlijk weekend toe! Voor Koniginnedag heel veel plezier!

  4. hoi, hoi , jaah meissie je staat in me adressen boekkie genoteerd lieverd , welkom bij de club van koffiebabbel en droomreisje .
    ik heb je effe bij me vriendenlijstje neer gezet, je hoeft er niks mee te doen , zo weet ik wie me vrienden zijn .
    als ik een berichtje schrijf krijgje die via je e-mail adress binnen . en mits je in gelogt bent, bij punt.nl kun je die openen en kun je me berichtje lezen . geen probleem meis, ik reageer gewoon op je web-log.nl
    ik heb je ook gelinkt dus ik kan je dan makkelijker terug vinden .
    alles is goed met me , ben je nieuwsgierig, en ben je ingelogt op punt.nl zie je boven aan . privelog staan . een balk en als je daar op klikt moet je er in kunnen , ik ben een beetje moeh , dus morgen als ik tijd heb schrijf ik wel een verslagje .

    veel liefs paultjuh xxx

  5. Klinkt wel heel erg spannend! Ik ben nog in de Heineken ontvoering bezig.
    Fijne zondag.
    Liefs Lisette

Ik ben gek op reacties, verras mij maar ;-)